25.10.2018/22:32

Tesco wprowadza na polski rynek aplikację FoodCloud

Sieć Tesco  wprowadza aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. W pierwszym, testowym etapie, z rozwiązania FoodCloud korzysta pięć sklepów Tesco w obrębie Krakowa. Ambicją sieci jest rozszerzenie skali działania aplikacji na cały kraj.

Aplikacja FoodCloud to nasza kolejna inicjatywa, mająca na celu eliminowanie marnotrawstwa żywności. Innowacyjna technologia FoodCloud pozwala zwiększać ilość przekazywanych nadwyżek produktów ze sklepów, łącząc placówki handlowe bezpośrednio z organizacjami charytatywnymi. Technologia opracowana na potrzeby FoodCloud jest szeroko stosowana w sklepach Tesco w Wielkiej Brytanii i Irlandii, aby umożliwić supermarketom szybkie i łatwe przekazywanie żywności organizacjom społecznym i bankom żywności.

– Bardzo się cieszę, że wspólnie z Tesco możemy uczestniczyć w pilotażu aplikacji FoodCloud w Polsce – mówi Beata Ciepła, przewodnicząca Rady Banku Żywności w Krakowie. Mam nadzieję, że jej wdrożenie pozwoli nam szybciej i sprawniej zagospodarowywać nadwyżki żywności otrzymywane z sieci handlowych. System pozwala nam w czasie rzeczywistym nadzorować potwierdzenia odbioru i fizyczne odbiory żywności realizowane przez nasze organizacje partnerskie. A co najważniejsze, doprowadzi do usprawnienia przepływu dokumentów potwierdzających przekazanie darowizny i księgowania tych darowizn – dodaje. Krakowski Bank Żywności jest pierwszym, który testował nowe rozwiązanie.

Aktualnie, ponad 270 sklepów Tesco w Polsce przekazuje nadwyżki żywności. Nowa technologia, informując organizacje charytatywne o ilościach i lokalizacji dostępnych produktów – w czasie rzeczywistym – pozwoli uprościć proces przekazywania nadwyżek i zachęci nowe organizacje do wzięcia udziału w tej inicjatywie.

– Dzięki aplikacji FoodCloud organizacje charytatywne mogą łatwo uzyskać dostęp do darowizn żywnościowych. Otrzymają informacje o nadwyżkach dostępnej żywności bezpośrednio na telefon, co pozwoli im z łatwością zaplanować odbiór świeżych produktów ze sklepów. System bardzo upraszcza komunikację pomiędzy sklepami i organizacjami charytatywnymi. Wierzymy zatem, że zachęci to więcej organizacji do przyłączenia się do naszego programu – wyjaśnia Małgorzata Tokarz, kierownik operacyjny ds. społeczności w Tesco Polska. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła aplikację internetową, by walczyć w ten sposób z problemem marnotrawienia żywności – dodaje.

Celem Tesco jest, aby do 2020 roku wszystkie sklepy oferowały organizacjom społecznym nadwyżki żywności. Co więcej, stale poszukujemy nowych partnerów i organizacji, które mogłyby dołączyć do programu. Dotychczas, odbieranie nadwyżek żywności mogło być logistycznym wyzwaniem dla mniejszych i lokalnych organizacji. Korzystając z aplikacji, otrzymują one bieżące dane o dostępności produktów, co pomaga im lepiej planować redystrybucję produktów.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Zaz 26.10.2018

    Aby pozbyć się przeterminowanych produktów, ha, ha,

  • Agnieszka75 26.10.2018

    OutletSpozywczy @MarcinNowak - halo, halo? zabierają Wam rynek?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.