17.11.2016/07:36

Tesco wydało już 13 mln kart w programie Clubcard

Od momentu uruchomienia programu lojalnościowego Clubcard w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech Tesco wydało już ponad 13,7 mln kart, z czego aktywnych jest 6,6 mln użytkowników. Program ruszył w Europie Środkowej w 2009 roku.

Obecnie w naszym regionie, w programie Clubcard (na ponad 13,7 mln wydanych kart ) uczestniczy 6,6 mln aktywnych uczestników, którym wydano 940 mln kuponów. Klienci na czterech rynkach Europy Środkowej oszczędzają istotne kwoty na zakupach robionych z udziałem karty/aplikacji Clubcard. W Polsce do klientów sklepów Tesco „wróciło” 47 mln zł. W przypadku pozostałych krajów wyglądało to następująco:  w Czechach - 340 mln CZK, na Słowacji – 10 mln EURO, a na Węgrzech – 2,5 mld HUF.

W 2014 r., czyli niemal pięć lat od uruchomienia przez Tesco projektu ClubCard, wydanych polskim klientom zostało 6 mln kart Clubcard Tesco. Co istotne program lojalnościowy Tesco jest według danych ARC Rynek i Opinia najpopularniejszym tego typu programem  spośród projektów prowadzonych przez sieci handlowe w Polsce.

Uczestnicy programu Clubcard nasi najbardziej lojalni klienci z całej Europy Środkowej otrzymują ciekawe oferty skrojone na miarę ich potrzeb i kupują taniej ulubione produkty. Zbierają także punkty, a później wymieniają je na bony.

Kilka tygodni temu Tesco odświeżyło swój program i wprowadziło zmiany, które zostaną już wkrótce przedstawione użytkownikom programu oraz klientów sklepów sieci w regionie. Klienci, którzy robią największe i najczęstsze zakupy w placówkach Tesco, otrzymają specjalne karty z limitowanej edycji, którymi będą mogli podzielić się z rodziną i bliskimi.  Program działa obecnie pod postacią karty Clubcard i aplikacji mobilnej Clubcard.

Jak wynika z danych ARC Rynek i Opinia w porównaniu z ubiegłymi latami uczestnicy programów lojalnościowych częściej deklarują, że udział w programach ma wpływ na ich zachowania zakupowe - aż 66% badanych przyznaje, że program lojalnościowy skłonił ich do robienia zakupów lub robienia większych zakupów w danej sieci lub u danego partnera (w 2014 roku było to 58%, a w 2015 - 54%).

Zdecydowanie największymi zaletami uczestniczenia w programach lojalnościowych są: możliwość płacenia zgromadzonymi punktami za zakupy oraz możliwość uzyskania rabatu, zniżki na zakup produktów i usług.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.