Tesco zamyka połowę kas samoobsługowych i skraca godziny otwarcia niektórych sklepów
W odpowiedzi na postulaty NSZZ "Solidarność", Tesco Polska zamyka połowę dotychczas działających kas samoobsługowych w sklepach. Związkowcy wnioskowali o to w połowie marca br. ze względu na „na wysokie ryzyko zarażenia”.
Związek opublikował odpowiedź zarządu Tesco. Sieć napisała, że została podjęta decyzja o wyłączeniu połowy kas samoobsługowych w celu zachowania bezpiecznej odległości. Dodatkowo pracownicy wszystkie czynności, które są w stanie wykonać powinni robić z konsoli RAP. Operator sieci podkreślił, że zapewnia pracownikom rękawiczki oraz środki dezynfekujące do rąk.
– Został również przygotowany i umieszczony w intranecie pakiet w którym znajduje się opis w jaki sposób powinni być obsługiwani klienci. Informacje z tego pakietu są na bieżąco przekazywane pracownikom – podało Tesco.
Zmieniły się również procedury zatwierdzania transakcji, gdy klient kupuje alkohol. Pracownik obsługujący kasy automatyczne może zdalnie zatwierdzić transakcje.
– Ponieważ obecna sytuacja, wymaga zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa podczas obsługi klientów na kasach ASCO, informujemy, że w sytuacji, gdy Doradca Klienta/Asystent ASCO jest w stanie określić zdalnie wiek kupującego alkohol, bez konieczności sprawdzenia dowodu osobistego, może dokonać akceptacji wieku klienta na konsoli RAP i nie podchodzić w tym celu do kasy. Taka „operacja „ wygląda w następujący sposób: po zeskanowaniu alkoholu przez klienta na kasie ASCO, okienko z numerem kasy na konsoli RAP podświetli się na żółto - należy kliknąć na numer kasy, a następnie nacisnąć klawisz „Zatwierdź” – instruuje Tesco pracowników.
Dopiero w sytuacji, gdy ocena wieku klienta nie jest możliwa, doradca klienta jest zobowiązany podejść do klienta i zachowując bezpieczną odległość 1,5 m poprosić klienta o okazanie dokumentu potwierdzającego jego wiek, a następnie zatwierdzić transakcję na kasie lub na konsoli RAP nadal zachowując bezpieczną odległość.
Tesco ustosunkowało się również do postulatu dotyczącego skrócenia otwarć sklepów w związku z panującą epidemią. Sieć podjęła decyzje o zmianie godzin otwarcia w wybranych sklepach.
7 komentarzy
-
28.03.2020
Tesco o ochronę pracowników zadbali najpóźniej z wszystkich sieci. Dla ochrony klienta na wejściu nie zrobili nic. W dalszym ciągu że wszystkim się ociągają.
-
27.03.2020
Wszyscy wiedza lepiej jak my
-
27.03.2020
To wszystko efekt działań antybrytyjskiej dyrekcji Biedronki!!!
-
27.03.2020
1234
a znasz te rentowne? Całe Tesco przynosi straty, bo jest źle zarządzane. Przykład: tajlandia- wszystkie sklepy sprzedane. U nas podobnie kawałe po kawałku -
27.03.2020
Już od 6 lat Są plotki że Tesco niebędzie.....A prawda jest taka: Że tesco nie wyjdzie z polski tylko zamykają stratne sklepy to chyba normalne że każda siec handlowa zamyka nierentowne sklepy.Wiec nierobcie plotek że Tesco niebędzie....
-
27.03.2020
po co piszecie o sieci, której za pół roku nie będzie?
-
27.03.2020
Nie rozumiem.
Chyba bardziej niebezpieczne dla personelu są kasy tradycyjne...
7