26.03.2020/18:52

Tesco zamyka połowę kas samoobsługowych i skraca godziny otwarcia niektórych sklepów

W odpowiedzi na postulaty NSZZ "Solidarność", Tesco Polska zamyka połowę dotychczas działających kas samoobsługowych w sklepach. Związkowcy wnioskowali o to w połowie marca br. ze względu na „na wysokie ryzyko zarażenia”.

Związek opublikował odpowiedź zarządu Tesco. Sieć napisała, że została podjęta decyzja o wyłączeniu połowy kas samoobsługowych w celu zachowania bezpiecznej odległości. Dodatkowo pracownicy wszystkie czynności, które są w stanie wykonać powinni robić z konsoli RAP. Operator sieci podkreślił, że zapewnia pracownikom rękawiczki oraz środki dezynfekujące do rąk.

– Został również przygotowany i umieszczony w intranecie pakiet w którym znajduje się opis w jaki sposób powinni być obsługiwani klienci. Informacje z tego pakietu są na bieżąco przekazywane pracownikom – podało Tesco.

Zmieniły się również procedury zatwierdzania transakcji, gdy klient kupuje alkohol. Pracownik obsługujący kasy automatyczne może zdalnie zatwierdzić transakcje. 

– Ponieważ obecna sytuacja, wymaga zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa podczas obsługi klientów na kasach ASCO, informujemy, że w sytuacji, gdy Doradca Klienta/Asystent ASCO jest w stanie określić zdalnie wiek kupującego alkohol, bez konieczności sprawdzenia dowodu osobistego, może dokonać akceptacji wieku klienta na konsoli RAP i nie podchodzić w tym celu do kasy. Taka „operacja „ wygląda w następujący sposób: po zeskanowaniu alkoholu przez klienta na kasie ASCO, okienko z numerem kasy na konsoli RAP podświetli się na żółto - należy kliknąć na numer kasy, a następnie nacisnąć klawisz „Zatwierdź” – instruuje Tesco pracowników. 

Dopiero w sytuacji, gdy ocena wieku klienta nie jest możliwa, doradca klienta jest zobowiązany podejść do klienta i zachowując bezpieczną odległość 1,5 m poprosić klienta o okazanie dokumentu potwierdzającego jego wiek, a następnie zatwierdzić transakcję na kasie lub na konsoli RAP nadal zachowując bezpieczną odległość. 

Tesco ustosunkowało się również do postulatu dotyczącego skrócenia otwarć sklepów w związku z panującą epidemią. Sieć podjęła decyzje o zmianie godzin otwarcia w wybranych sklepach.

Dodaj komentarz

7 komentarzy

  • Sprzedawca 28.03.2020

    Tesco o ochronę pracowników zadbali najpóźniej z wszystkich sieci. Dla ochrony klienta na wejściu nie zrobili nic. W dalszym ciągu że wszystkim się ociągają.

  • Pracownik Tesco 27.03.2020

    Wszyscy wiedza lepiej jak my

  • AW 27.03.2020

    To wszystko efekt działań antybrytyjskiej dyrekcji Biedronki!!!

  • rrr 27.03.2020

    1234
    a znasz te rentowne? Całe Tesco przynosi straty, bo jest źle zarządzane. Przykład: tajlandia- wszystkie sklepy sprzedane. U nas podobnie kawałe po kawałku

  • 1234 27.03.2020

    Już od 6 lat Są plotki że Tesco niebędzie.....A prawda jest taka: Że tesco nie wyjdzie z polski tylko zamykają stratne sklepy to chyba normalne że każda siec handlowa zamyka nierentowne sklepy.Wiec nierobcie plotek że Tesco niebędzie....

  • big t 27.03.2020

    po co piszecie o sieci, której za pół roku nie będzie?

  • Kixx 27.03.2020

    Nie rozumiem.
    Chyba bardziej niebezpieczne dla personelu są kasy tradycyjne...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.