14.12.2016/00:01

Tesco zwiększa udziały na brytyjskim rynku handlowym

Sprzedaży sieci Tesco na rynku brytyjskim wzrosła o 1,6 proc. rok do roku (w okresie 12 tygodni do 4 grudnia), tym samym udziały sieci w całym rynku wzrosły z 28 do 28,3 proc. r/r. - wynika z danych przez firmy badawczej Kantar Worldpanel.

Analizy firmy Kantar pokazują, że działania podjęte przez obecnego szefa Tesco Dave’a Lewisa (systematyczne obniżanie cen, poprawę dostępności produktów i wzmocnienia obsługi klienta) przynoszą efekty, a brytyjski operator trzeci miesiąc z rzędu zwiększa swoje udziały w rynku.

Jak podkreślają eksperci Kantar Worldpanel "wielkość sprzedaży Tesco rośnie szybciej niż jej wartość, szczególnie w kategoriach mięsa i produktów świeżych.”

Rosną także udziały sieci dyskontowych Aldi i Lidl, które zanotowały kolejno wzrost  o 10,0 proc. i 5,7 proc. Udziały w rynku tracą sieci supermarketów, takie jak: Sainsbury, Asda, czy Morrisons. Sprzedaż wspomnianych firm spadła r/r. kolejno o 0,6 proc., 4,7 proc. i 1,4 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.