21.12.2016/14:49

Tomasz Danis, MCI.TechVentures: Chcemy, by Frisco.pl było liderem sprzedaży żywności online w Polsce

W ostatnich latach sklep internetowy Frisco.pl odnotował znaczący wzrost sprzedaży artykułów, zarówno przez stronę internetową, jak i aplikację mobilną. W porównaniu do pierwszego półrocza 2015 r. liczba nowych klientów Frisco.pl wzrosła aż o 59%. Liczba nowych klientów w tym czasie wzrosła ponad dwukrotnie – aż o 137% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Jak podkreślają przedstawiciele Frisco.pl, e-sklep oferuje kupującym największą różnorodność form płatności za dokonane zakupy, w  porównaniu z pozostałymi e-sklepami. Oprócz standardowych metod płatności, takich jak karta płatnicza czy przelew online, dopuszcza możliwość dokonania przelewu z odroczonym terminem płatności, doceniając w ten sposób stałych klientów. Dodatkowo umożliwia także płatność gotówką przy odbiorze.

- Frisco.pl jest wyznacznikiem wysokiej jakości i konkurencyjności względem sklepów tradycyjnych. Naszym mottem jest wygoda zakupów, ale tylko przy doskonałej jakości. Chcemy, by Frisco było liderem sprzedaży spożywczej i chemii gospodarczej online w Polsce – konsekwentnie wspieramy firmę w osiągnieciu tego celu – mówi Tomasz Danis, zarządzający subfunduszem MCI.TechVentures, do którego należy Frisco.pl.

MCI.TechVentures zauważa dynamiczny wzrost popularności sklepów online i dlatego decyduje się na wsparcie firm działających w tym segmencie poprzez ich finansowanie. Fundusz posiada duże doświadczenie w inwestycjach w spółki e-commerce. W portfelu funduszu znajdują się między innymi Pigu.it, Windeln.de, answear.com czy Morele.net. Inwestycje te odniosły duży sukces, a spółki uzyskały wiodące pozycje w swoich branżach.

- Fundusz koncentruje się na sektorach gospodarki cyfrowej, gdzie sprawdzone modele biznesowe, powinny rosnąć szybciej niż ich odpowiedniki tradycyjne (offline). Chociaż we Frisco jesteśmy obecni już kilka lat, to właśnie w ostatnim czasie spółka zdecydowanie przyśpieszyła tempo rozwoju. Obecnie mamy świetną pozycje żeby skorzystać z postępującej transformacji cyfrowej mówi Tomasz Danis.

MCI Capital S.A. to jedna z najdynamiczniejszych grup Private Equity we Wschodzącej Europie. Fundusz specjalizuje się w procesach transformacji cyfrowej, inwestując w czyste modele internetowe (tzw. pure players), spółki przenoszące model biznesowy z tradycyjnej do cyfrowej gospodarki oraz spółki działające na rynku rozwoju infrastruktury internetowej. Inwestycje realizowane są w obszarze early stage, growth stage i expansion/buyout stage w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a także w Niemczech i Austrii (DACH), w Rosji (CIS) i w Turcji.

Subfundusz MCI.TechVentures 1.0 koncentruje się na inwestycjach w spółki z branż: usługi internetowe i telekomunikacyjne, usługi i technologie mobilne (B2C), media cyfrowe, e-commerce, technologie bezprzewodowe, software, FinTech, Internet of Things oraz IT, będące w fazie wzrostu, nienotowane na rynku regulowanym, cechujące się wysoką oczekiwaną stopą zwrotu przy jednocześnie niższym stopniu ryzyka niż dla działalności early stage. Inwestycje realizowane są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Europy Zachodniej oraz Turcji i Rosji.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Karol 23.12.2016

    Każde miasto to mikrorynek wymagający osobnego podejścia i dynamicznych cen - nie podejrzewam, aby mieszkańcy Zielonej Góry byli zainteresowani zakupami po cenach warszawskich z frisco.pl. Do tego kalkulacja ceny dostaw/zapewnienie zainteresowania odbiorem osobistym - model naprawdę ciekawy dlatego obserwujmy jak sobie poradzi MCi i Eurocash z przeskokiem z offline do online i mikrorynkami.

  • Hej! Karol. Wyjaśniam! 22.12.2016

    Jedno zdanie: Grupa Eurocash i ponad 14 000 sklepów w całej Polsce (część z nich nadaje się na punkty odbioru towaru).

  • Karol 22.12.2016

    Trudno będzie być liderem w całej Polsce skoro po Warszawie cały model biznesowy, operacyjny i logistyczny będzie trzeba fizycznie przenieść na rynki innych miast - a poza kosztami ogólnymi nie będzie żadnych synergii. Koszty ogólne to koszty platformy i Zarządu relatywnie niewielkie w całości kosztów operacyjnych i logistyki więc już czekam jak MCI sobie poradzi...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.