12.10.2020/11:09

Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska na RFC2020: Troska o zdrowie psychiczne największym wyzwaniem na najbliższe miesiące

Troska o zdrowie psychiczne pracowników, franczyzobiorców i klientów będzie jednym z największych wyzwań podczas jesienno-zimowej fali koronawirusa - stwierdził Tomasz Suchański, prezes spółki Żabka Polska, podczas Retail&FMCG Congress 2020.

- Sfera psychiczna jest problemem. Podczas gdy w początkowej fazie ilość zachorowań w Polsce była kontrolowalna, jeśli można tak powiedzieć, wynosiła 500-600 osób, tak teraz dochodzimy do ponad 5 tys. zachorowań dziennie i końca nie widać. To mocno wpływa na psychikę pracowników, franczyzobiorców i klientów - przyznał Suchański.

Prezes Żabki podkreślił, że szczyt zachorowań prognozowany jest na początek grudnia. Najbliższe miesiące będą dla branży handlowej w Polsce zupełnie nowym doświadczeniem. - Będziemy musieli sobie z tym poradzić. 1 listopada po raz pierwszy za naszego życia będzie zupełnie inny. Wydaje się, że Święta Bożego Narodzenia też nie będą zbyt wesołe. Musimy się na to przygotować jako handlowcy, ale też jako klienci i jako ludzie - powiedział Tomasz Suchański.

- W trakcie pierwszej fali sytuacja nas zaskoczyła. Skupialiśmy się na tym, by zabezpieczyć środki dezynfekujące, płyny i maseczki, co trochę trwało. Później byliśmy w stanie zorganizować maseczki bez marży dla naszych klientów, wprowadziliśmy na rynek 30 mln jednorazówek. Dopiero potem mogliśmy skupić się na biznesie, na tym jak dostosować się i być elastycznym, jeśli chodzi o potrzeby klienta, ponieważ sytuacja związana z koronawirusem mocno wpłynęła na zmiany zachowań klientów - powiedział Tomasz Suchański.

Prezes Żabki wskazał, że sklepy sieci mieszczące się przy ulicach w strefach o (dotychczas) dużym traffiku odnotowały spadki sprzedaży. Rosły natomiast przychody Żabek osiedlowych. - To nas wiele nauczyło - podkreślił Suchański.

W ocenie menedżera, najbliższy czas będzie się wiązał ze znaczącym zmniejszeniem aktywności społecznej, czyli ze spadkiem liczby klientów. Druga fala covid-10 przyniesie zmniejszenie sprzedaży impulsowej, food-to-go, za to zwiększenie koszyka i sprzedaży planowanej.

- Powoli wracamy do tego, co widzieliśmy w kwietniu. Wiele się nauczyliśmy i wiele rzeczy przetrenowaliśmy, m.in. naszedziałania w zakresie contactless economy, czyli współpraca z Uber Eats i płatności Żabka Pay - powiedział Suchański.

Co dalej? - Jako społęczeństwo nauczyliśmy się, jak żyć z koronawirusem. Nie sądzę, żebyśmy robili ogromny lockdown, wpadali w panikę, natomiast sytuacja, którą mamy, czyli zwiększająca się liczba osób chorujących i umierających, to obraz, który nie pozwala myśleć z dużym optymizmem o najbliższych miesiącach - prognozuje prezes Żabki.

Tomasz Suchański podkreślił, że o ile część firm wpadła podczas koronakryzysu w delikatny marazm i oczekuje, co dalej, tak Żabka wzmocniła działania nakierunkowane na ekspansję. Konsekwencja tego to rekordowa liczba otwarć sklepów w 2020 r., inwestycje w działania około e-commerce oraz w sztuczną inteligencję.

Partnerzy Retail & FMCG Congress Poland & CEE (wiadomoscihandlowe.pl)

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także