08.03.2019/13:11

TOP 10 Najcenniejsze marki świata. Kategoria „Inne”

Zaledwie 16 proc. megabrandów w rankingu TOP 100 Megabrands 2017, sporządzonym przez Euromonitor International, to produkty z kategorii innych niż żywność paczkowana, kosmetyki i środki higieny oraz napoje bezalkoholowe.

Nescafé, Pampers, Tide / Ariel oraz Huggies – te cztery marki z grupy „Inne” należą do czołowej 10. zestawienie TOP 100 produktów FMCG. Marka Always, która w grupie „Inne” zajęła 10. miejsce, w ogólnym rankingu FMCG jest na 62. pozycji.

W kategorii produktów dla zwierząt niekwestionowanym liderem jest koncern Mars, właściciel dwóch z trzech marek, które znalazły się na liście TOP 100 – Pedigree i Whiskas (31. i 68. miejsce). Jednak oba brandy nie mogą tak całkiem spokojnie patrzeć w przyszłość. Oba są od lat pozycjonowane jako produkty szerokiego rynku, a teraz powoli zaczynają tracić udziały w globalnej sprzedaży żywności dla psów i kotów na rzecz marek premium.

Od 2014 r. największy skok w rankingu kategorii „Inne” wykonała marka Nespresso. Po tym, jak w 2015 r. sprzedaż spadła, od tej pory przychody wróciły na ścieżkę wzrostu, mimo konkurencji ze strony tańszych alternatyw – rywale brandu uzyskali w Europie dostęp do systemu kapsułek z kawą Nespresso dzięki decyzji sądu, który dopuścił na rynek tańsze, generyczne kapsułki. Do utrzymania wzrostów sprzedaży marki Nespresso przyczyniła się rosnąca sprzedaż na rynkach wschodzących, a także zmiana strategii marketingowej na rynkach rozwiniętych, gdzie firma postawiła na subskrypcję online.

Źródło: Euromonitor International, „Top 100 Megabrands. How the World’s Fast-Moving Brands Remain at the Top”, 2019

Czytaj także:

TOP 10. Żywność paczkowana

TOP 10. Kosmetyki i środki higieny

TOP 10. Napoje bezalkoholowe

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.