08.03.2019/13:09

TOP 10 Najcenniejsze marki świata. Napoje bezalkoholowe

Niespełna jedna piąta (18 proc.) najcenniejszych marek globalnych to napoje bezalkoholowe. Rangę tej kategorii w całości zestawienia podnosi jednak fakt, że aż 8 marek zajmuje miejsce w czołowej 20. rankingu TOP 100 Megabrands 2017, sporządzonym przez Euromonitor International.

Napoje bezalkoholowe to najbardziej stabilna kategoria. Od wielu lat władcą absolutnym jest Coca-Cola. Cztery czołowe marki zachowały swoją pozycję z 2014 r. Skład 10. nie zmienił się. Jednak ten brak zmian maskuje groźną dla branży tendencję – większość brandów notuje spadek sprzedaży. Główną przyczyną jest słabnąca sprzedaż napojów gazowanych, związana z narastającą niechęcią konsumentów do spożywania cukru. Ten trend będzie się potęgował.

Dla odmiany szybko rośnie sprzedaż napojów energetycznych i dla sportowców. Liderem są energetyki, reprezentowane w zestawieniu przez marki Red Bull i Monster.

Jednak najbardziej znaczącym obszarem wzrostu są wody butelkowane. Wielu konsumentów przestawia się na wodę ze słodzonych napojów gazowanych. Napoje gazowane w wariantach dietetycznych czy o obniżonej zawartości cukru uchodzą w oczach konsumentów za bardziej sztuczne, na przykład ze względu na zawartość słodzików. Rynek wody butelkowanej jest jednak rozdrobniony, ważną rolę odgrywają w nim produkty lokalne i krajowe, dlatego wciąż nie zagrażają one megabrandom napojów bezalkoholowych.

Źródło: Euromonitor International, „Top 100 Megabrands. How the World’s Fast-Moving Brands Remain at the Top”, 2019

Czytaj także:

TOP 10. Żywność paczkowana

TOP 10. Kosmetyki i środki higieny

TOP 10. Kategoria "Inne"

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.