06.02.2021/09:05

TOP 10 tygodnia: Lidl, Orlen, Solidarność, Nielsen, Moya, Społem, CCC, AmRest

Lidl podnosi pensje swoim pracownikom i uruchamia dwutysięczną kasę samoobsługową w swoich sklepach. Orlen będzie rozwijał ofertę pozapaliwową, ale jego konkurent zyskuje mocnego menedżera - członkiem rady nadzorczej firmy Anwim został Szymon Piduch, wcześniej stojący za sukcesami Dino. Solidarność nie ustaje w apelach o jak najszybsze zaszczepienie pracowników handlu.

1. Lidl podwyższa pensje i wypłaci bonusy pracownikom. Kasjerzy zarobią nawet 4800 zł brutto miesięcznie

W marcu pensje pracowników sklepów sieci Lidl zostaną podwyższone - zapowiedziała firma. Początkujący kasjerzy będą zarabiać od 3550 zł do 4350 zł brutto miesięcznie. Więcej zarobią osoby związane z Lidlem od ponad roku.

2. PKN Orlen ma już blisko 2300 punktów gastronomicznych na stacjach paliw. Koncern będzie rozwijał ofertę pozapaliwową

PKN Orlen opublikował skonsolidowane wyniki finansowe IV kwartał 2020 r. Firma odnotowała rekordowy wynik segmentu detalu. W całym 2020 r. łącznie we wszystkich segmentach działalności koncern wypracował przychody w wysokości 86,2 mld zł, osiągając wynik EBITDA LIFO na poziomie 12,1 mld zł oraz zysk netto w wysokości 3,4 mld zł, uwzględniając zysk na nabyciu akcji spółki Energa.

3. Solidarność domaga się szczepień dla pracowników handlu w tym samym czasie co dla nauczycieli

Alfred Bujara, przewodniczący Krajowego Sekretariatu Banków, Handlu i Ubezpieczeń NSZZ „Solidarność” skierował apel do prezydenta Andrzeja Dudy o wsparcie postulatu uwzględnienia pracowników handlu jako jednej z priorytetowych grup w Narodowym Programie Szczepień.

4. NielsenIQ: W 2020 r. wzrosła wartość sprzedaży FMCG i produktów spożywczych. “Paniczny marzec przejdzie do historii

Koszyk FMCG monitorowany przez NielsenIQ kończy rok ze wzrostem sprzedaży wartościowej o 4,9 proc. (suma kategorii spożywczych, kosmetyczno-chemicznych oraz papierosów) co daje wartość 198,2 mld zł. Wartość sprzedaży kategorii spożywczych wzrosła o 5,7 proc., do kwoty 142,3 mld zł. Po wieloma względami miniony rok przejdzie do historii polskiego detalu.

5. Lidl ma już 2000 kas samoobsługowych w sklepach w Polsce

Sieć Lidl w ostatni czwartek zainstalowała swoją dwutysięczną kasę samoobsługową w Polsce. Tego typu urządzenia znaleźć już można w ponad 300 na ok. 750 sklepów sieci.

6. Szymon Piduch przechodzi do Anwimu. Były szef Dino będzie pomagał rozwijać sieci stacji Moya

Szymon Piduch został członkiem rady nadzorczej spółki Anwim, do której należy ponad 300 stacji Moya. Rozszerzenie składu rady nadzorczej Anwim jest podyktowane nową strategią rozwoju spółki. Według założeń do końca 2024 r. sieć Moya będzie liczyć minimum 500 stacji paliw.

7. Napoje słodzone i suplementy diety na cenzurowanym. Ich reklamy zostaną objęte wyższą stawką nowego podatku od mediów

Rząd szykuje nowy podatek, który będą musiały płacić media. Danina może wejść w życie już 1 lipca, a potencjalne wpływy do budżetu oszacowane zostały na 800 mln zł w skali pełnego roku. Producenci (i reklamodawcy) z branży handlowej i FMCG powinni zainteresować się tym tematem, powraca bowiem kwestia wysokiego opodatkowania m.in. reklam suplementów diety.

8. Społem ma już własny sklep internetowy i zachęca spółdzielnie do sprzedaży

Społem po cichu uruchomiło we wrześniu 2020 r. długo zapowiadany sklep internetowy. Na razie na dostawy żywności ze „Społemów” mogą liczyć m.in. mieszkańcy Warszawy, Wrocławia i Ozorkowa, ale Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni Spożywców „Społem” zachęca spółdzielnie do współpracy.

9. Grupa CCC raportuje skokowy wzrost przychodów w kanale online. W styczniu było to już 78 proc. sprzedaży ogółem

Grupa CCC zakończyła IV kwartał 2020/21 roku, uwzględniający styczeń 2021 r., wynikiem sprzedażowym zbliżonym do ubiegłorocznego. W tym czasie przychody wyniosły blisko 2 mld zł. Przedłużającym się lockdownom na wielu rynkach działalności Grupy towarzyszył dynamiczny wzrost e-commerce, o 84 proc. rdr, a w samym styczniu ponad 78 proc. sprzedaży pochodziło z kanałów online.

10. Pandemia mocno uderzyła w wyniki AmRestu. Sprzedaż spadła o jedną czwartą

Grupa AmRest zaprezentowała we wtorek wstępne wyniki sprzedaży za czwarty kwartał 2020 r. Druga, jesienna fala pandemii COVID-19 przyczyniła się do zauważalnego spadku przychodów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.