23.05.2020/08:43

TOP 10 wiadomości tygodnia: Biedronka, Lidl, Kaufland, Żabka, Dino

W przedostatnim tygodniu maja sieci handlowe kontynuowały proces przyzwyczajania się do "nowej normalności" wynikającej z trwania pandemii. Dwaj najwięksi detaliści w Polsce, czyli Biedronka i Lidl, pochwalili się skróceniem terminów płatności dla niektórych dostawców. Poznaliśmy też nowe, rzetelne analizy nt. zawartości koszyka zakupowego Polaków w trakcie koronakryzysu.

1. Covid-19 zmienił koszyk zakupowy Polaków! Kto zyskał, a kto stracił na pandemii? [ANALIZA]
Po fali wzrostów związanych z zapasami, konsumenci zostali w domach i znacząco ograniczyli swoje zakupy. W ostatnich miesiącach najwięcej zyskały produkty zdrowotne oraz suche artykuły spożywcze; straciły kosmetyki i perfumy, a cały koszyk odnotował 5 proc. wzrost wartości sprzedaży rdr.

2. Biedronka skraca termin płatności dla producentów warzyw i owoców
Dyskontowa sieć sklepów ogłasza nowe zasady rozliczeń, skracając termin płatności do 21 dni, począwszy od 1 czerwca, dla producentów warzyw i owoców. To kolejny krok w strategii wspierania małych polskich producentów po ogłoszonym przed miesiącem programie „Czas na wspieranie małych producentów”.

3. Lidl wspiera dostawców. W uzasadnionych przypadkach skraca terminy płatności
W roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld zł.

4. Biedronka zwalnia pracowników, którzy skorzystali z błędów w promocji stulecia
Po kwietniowej super-promocji pod hasłem „biała noc”, podczas której – prawdopodobnie na skutek błędów w systemie informatycznym – klienci dostawali gratis najdroższe produkty, zamiast najtańszych, w Biedronce rozpoczęła się fala zwolnień, które trwają do dziś. To dlatego, że z wyjątkowej promocji korzystali też pracownicy sieci.

5. Właściciel Biedronki otwarty na akwizycje wynikające z koronakryzysu
Pedro Soares Santos, CEO spółki Jeronimo Martins podkreślił w rozmowie z agencją Reuters, że pomimo zawieszenia planu inwestycyjnego na 2020 r., którego wartość opiewała na 750 mln euro firma ma nadal solidną pozycję aby wykorzystać wszystkie szanse jakie mogą wynikać z koronakryzysu.

6. Kaufland uruchamia w Polsce pilotaż usługi Click & Collect
Kaufland od przyszłego tygodnia uruchomi nową usługę – zdalną rezerwację produktów pierwszej potrzeby z asortymentu sieci. W fazie pilotażowej rozwiązanie to będzie testowane w trzech marketach: w Bydgoszczy, Gliwicach i we Wrocławiu.

7. MarketVita - nowa sieć handlowa oparta o sklepy dawniej wchodzące w skład sieci Spar
MarketVita to jeden z najnowszych szyldów sklepowych, jakie pojawiły się na polskim rynku handlu spożywczego. Pod tym logo działa dziś 11 sklepów, które funkcjonowały pod logo Spar w czasach, gdy operatorem tej drugiej sieci był Bać-Pol - wynika z informacji przekazywanych przez firmę.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.