30.01.2017/13:32

TOP 50 e-sklepów na świecie - raport Global Powers of Retailing 2017

W raporcie firmy Deloitte Global Powers of Retailing 2017 znajduje się zestawienie największych światowych e-sklepów. Warto zwrócić uwagę, że w rankingu znalazły się także sklepy online wielu stacjonarnych sieci handlowych, niektóre na zaskakująco wysokich miejscach.

Na pierwszym miejscu bez niespodzianek: amerykański Amazon.com, Inc. z przychodem 79,268 mln USD (uwaga: wszystkie dane w tekście dotyczą roku fiskalnego 2015). Drugie miejsce przypadło chińskiemu JD.com, Inc (26,991 mln USD), a trzecie firmie Apple Inc. (24,368 mln USD).

Tuż za podium znalazł się amerykański Wal-Mart Stores, Inc. (13,700 mln USD) – lider światowego detalu. Spośród sieci handlowych FMCG w rankingu zmieściły się jeszcze: 7. Tesco PLC (6,539 mln USD), 14. Costco Wholesale Corporation (3,500 mln USD), 22. Centres Distributeurs E. Leclerc (2,613 mln USD), 30. Metro Ag (2,172 mln USD), 37. J Sainsbury plc (1,813 mln USD) oraz 46. Carrefour S.A. (1,556 mln USD).

E-handel pozostaje główną siłą napędową detalu, zmieniając krajobraz światowego handlu. Dzięki szybkiemu rozwojowi usług click-and-collect coraz większa liczba detalistów – także tych, którzy handlują głównie żywnością – staje się obecnych w sieci. W rankingu Top 250 tylko 31 firm nie prowadzi sprzedaży online. Większość tych firm to operatorzy supermarketów, „twardych” dyskontów i sklepów convenience. Co prawda tempo wzrostu sprzedaży online nieco spadło, ale wciąż jest o wiele wyższe niż wzrost sprzedaży stacjonarnej. W przypadku 151 detalistów prowadzących e-sklepy średnie tempo wzrostu sprzedaży online wyniosło 18,3%, przy wzroście przychodów ogółem tylko o 4,1%. E-handel odpowiada zatem za 35,3% wzrostów całej sprzedaży.

Mimo spadku tempa sprzedaży online (rok wcześniej wzrost wynosił ponad 20%) wciąż obserwujemy zjawiska przenoszenia się zakupów do sieci. W roku fiskalnym 2015 e-handel wygenerował 8,7% całości przychodów, podczas gdy w 2014 roku fiskalnym było to 7,6%, a rok wcześniej 6,2%.

Spośród 151 sieci stacjonarnych prowadzących e-sklepy aż 41 firm odnotowało spadki sprzedaży stacjonarnej. 33 spośród nich e-sprzedaż uratowała przed spadkiem sprzedaży ogółem.


Przeczytaj także:

TOP 250 największych sieci handlowych na świecie - raport Global Powers of Retailing 2017

Global Powers of Retailing – globalna prognoza gospodarcza

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.