13.05.2020/11:47

Top Market rozwija kanał e-commerce przed kolejną falą epidemii

Polska Grupa Supermarketów, operator sklepów Top Market, modernizuje kanał sprzedaży e-commerce. W ten sposób sieć chce zabezpieczyć ponad 600 placówek przed kolejną falą koronawirusa. Firma rozwija też markę własną i pracuje nad przyłączeniem do sieci małych sklepów osiedlowych. 

Jak podaje PGS w komunikacie, koronawirus wymusił przyspieszenie prac nad modernizacją platformy e-commerce. Platforma ta skupia ofertę wielu prywatnych przedsiębiorców zrzeszonych w sieci. 

Top Markety będą oferować sprzedaż online m.in. w modelu click&collect. Po wybraniu sklepu docelowego, klient dokonujący zakupu będzie miał możliwość wybrać odbiór osobisty produktów lub doręczenie pod wskazane miejsce w czasie do dwóch godzin. PGS podkreśla, że w dobie pandemii COVID-19 pozwoli to ograniczyć kontakty, zwiększając bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i obsługi. Platforma sprzedaży online Top Market będzie wspierana kampanią reklamową w TV i internecie.

Projekt PGS e-commerce ma być drugim, istotnym strumieniem przychodów firmy. Elementem strategii wzrostu przychodów będzie poszerzanie portfela produktów marki własnej. Wkrótce, obok żywności na półki trafi piwo, wino oraz wyroby mięsne marki Spiżarnia Dworska.

- Liczymy na wielu naszych obecnych klientów oraz pokolenie ‘’millenialsów’’. Ostatnie badania potwierdzają, że młodzi Klienci coraz częściej wybierają zakup produktów spożywczych online z opcją dostawy do domu. Dlatego rozpoczęliśmy rozmowy z właścicielami aplikacji mobilnych dostaw – mówi Michał Sadecki, prezes PGS.

Podobnie jak w innych sieciach spożywczych, gdy w marcu pandemia Covid-19 nawiedziła Polskę, również w Top Marketach rekordy sprzedaży odnotowywały kategorie chemii gospodarczej, produktów sypkich oraz z długą datą przydatności do spożycia. – Grupa zareagowała ekspresowo starając się dostosować asortyment do bieżących potrzeb klientów – podkreśla Michał Sadecki.

PGS nie skupia się wyłącznie na reakcji na bieżącą sytuację na rynku. Firma podaje, że rozwój platformy online nie wyklucza rozwoju sieci sklepów tradycyjnych. Przedstawiciele PGS prowadzą rozmowy z kolejnymi przedsiębiorcami, prowadzącymi od kilku do kilkunastu sklepów osiedlowych, zachęcając ich do przystąpienia do PGS.

Michał Sadecki przyznał, że od początku roku do sieci PGS dołączyło już ponad 50 nowych placówek. - Mamy nadzieję na podwojenie tej liczby do końca roku. To przybliży nas do 700 punktów w kraju – ocenia prezes PGS.

Operator sieci Top Market wzmacnia świadomość marki poprzez re-branding wszystkich sklepów.  Zdaniem przedstawicieli firmy to właśnie zmiana identyfikacji wizualnej, rozszerzanie portfolio marek własnych oraz przejęcia kolejnych placówek zadecydowały o sukcesie należących do grupy marek w 2020 roku. 
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.