04.04.2017/13:02

Trend spadkowy na rynku mydeł w kostce

Z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że w okresie od lutego 2016 r. do stycznia 2017 r. kategoria mydeł w kostce w ujęciu ilościowym odnotowała spadek o 14 proc.

Mydła w kostce kupiło przynajmniej raz w roku niemal 58 proc. nabywców, przy czym wyraźnie słabnie popularność tego typu produktów – zmniejsza się zarówno odsetek nabywających je gospodarstw domowych, jak również średnia częstotliwość zakupów. Negatywnemu trendowi na rynku mydeł w kostce towarzyszył niewielki wzrost (o 3 proc. w ujęciu ilościowym) zakupów mydeł w płynie.

W analizowanym przez GfK okresie 12 miesięcy przeciętny nabywca kupował mydło w kostce średnio około 5 razy, decydując się podczas pojedynczego zakupu średnio na dwie kostki i wydając na ten cel w skali 12 miesięcy około 18 zł. Większość klientów stanowiły osoby w wieku 50+, odpowiadające za zakup blisko 60 proc. wolumenu kategorii. Najważniejszym kanałem zakupu mydeł w kostce były dyskonty, w których dokonano około 34 proc. zakupów kategorii. W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego kanał ten nieznacznie stracił na ważności.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.