03.01.2017/07:31

Prognozy dla e-handlu i sprzedaży multichannel w 2017 r.

Jak według ekspertów wyglądają prognozy dotyczące sprzedaży detalicznej w internecie na rozpoczynający się właśnie 2017 r. Portal InternetRetailing zapytał kilku specjalistów z branży, co może wydarzyć się w najbliższych miesiącach, a oni starają się odgadnąć, jakie trendy i technologie najsilniej kształtować będą oblicze handlu internetowego i multichannel.

Zdaniem Fiony Swerdlow, dyrektora ds. badań w firmie Forrester, sklepy stacjonarne będą zmuszone do wprowadzania technologii cyfrowych. Największe problemy będą mieć duże centra handlowe, poddane silnej konkurencji ze strony dyskontów oraz sklepów on-line. Aby obronić swoją pozycję i móc się rozwijać, będą one musiały prowadzić ofensywę na kilku frontach. Przede wszystkim konieczne będzie wykorzystanie technologii mobilnych. W 2015 r. przeciętny konsument korzystał ze smartfona przez 126 minut dziennie. Klienci coraz więcej zakupów dokonują za pośrednictwem tych urządzeń albo korzystają z nich przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Sklepy stacjonarne muszą budować swoją ofertę i działania prosprzedażowe tak, aby jak najlepiej wykorzystać mobilność klientów.

Po pierwsze mobilność

Także Craig Smith z firmy Amplience podkreśla znaczenie technologii mobilnych, zwracając uwagę, że już w 2016 r. płatności mobilne wzięły szturmem sektor handlu detalicznego. Coraz więcej klientów nie ogranicza się wyłącznie do przeglądania oferty handlowej w smartfonie, coraz częściej przeprowadzają za pomocą telefonu całą transakcję. Już w minionym roku około 50 proc. wszystkich zakupów on-line dokonywanych było za pomocą urządzeń mobilnych. W 2017 r. ten trend będzie się nasilał. Klienci będą mieli coraz mniej powodów, by wybierać się do sklepów stacjonarnych. Przyciągająca uwagę i funkcjonalna aplikacja sprzedażowa stanie się nie mniej ważna od samej oferty handlowej. Na tym polu jest jeszcze wiele do zrobienia. Podczas gdy 87 proc. właścicieli smartfonów korzysta z różnych aplikacji, to tylko 3 proc. z nich stanowią appki służące do zakupów mobilnych. Skłonienie klienta, aby wybrał aplikację danej firmy, a nie inną, będzie warunkiem sukcesu detalistów.

Zmierzch marketów

Wielkie internetowe platformy sprzedażowe podbijają rynek detaliczny w zastraszającym tempie, zagrażając egzystencji sklepów stacjonarnych, ale także mniejszym sklepom internetowym. Szacuje się, że w skali globalnej wielkie platformy Amazon, Alibaba i eBay do 2020 r. przejmą aż 39 proc. całej sprzedaży on-line. Super- i hipermarkety muszą skoncentrować się na implementacji technologii mobilnych, jeśli chcą przetrwać. Umiejętne połączenie aplikacji sprzedażowych z ofertą placówki stacjonarnej pozwoli przyciągnąć klientów i może się stać elementem przewagi konkurencyjnej.

Nadchodzi era robotów

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.