21.06.2021/16:20

Trendy w sprzątaniu – prezentacja międzynarodowego raportu podczas Cleaning Partnership Summit by YORK

Polki najczęściej kupują akcesoria do sprzątania w dyskontach - tak wynika z raportu „Wpływ trendów ekologicznych i pandemii COVID-19 na zachowania konsumentek na rynku akcesoriów do sprzątania”, który zaprezentowano podczas Cleaning Partnership Summit by YORK.

Aż 42 proc. badanych Polek najczęściej zaopatruje się w taki sprzęt w dyskontach. Inaczej sprawa wygląda u Niemek, które kupują najczęściej w drogeriach –  63 proc. Natomiast Rosjanki są mniej jednoznaczne w swoich wyborach, ale 19 proc. z nich zapatruje się w akcesoria do sprzątania w sklepie osiedlowym.

Branża akcesoriów do sprzątania przeżywa rozkwit. Na rynku znajdziemy wiele pomocnych narzędzi, które ułatwiają tę czynność. Dla detalistów ważne jest zatem, by wyróżnić się swoją ofertą, dobierając odpowiedni asortyment. Pomóc w tym może najnowsze międzynarodowe badanie konsumenckie poświęcone rynkowi akcesoriów do sprzątania. Ekologia to już w zasadzie nie trend, ale sprawa, która jest ważna zarówno dla producentów i klientów. Widać to między innymi w niniejszym raporcie bowiem to właśnie oczekiwanie, by dzieci żyły na czystej planecie jest dla badanych jednym z głównych powodów, dla których produkty te powinny być wytwarzane z troską o środowisko. Dziś klient wkłada większy wysiłek w zebranie informacji na temat usług i produktów, procesu produkcji czy praktyk firm.

Filip Makowski, prezes zarządu YORK PL podczas Cleaning Partnership Summit by YORK wyjaśniał jak wiele działań podejmuje firma, żeby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko. Jest to np. wykorzystywanie ciepła z maszyn produkcyjnych do ogrzewania budynków i wody, inwestycja w nowe technologie oraz segregacja odpadów już na etapie produkcji, celem ich ponownego wykorzystania. Regularnie wzrasta udział surowców z recyklingu w produkcji artykułów do sprzątania. Już 50% surowca wykorzystywanego w produkcji YORK PL stanowią recyklaty.

Co ujawniły wynika badania?

Nadal to kobiety dbają o czystość w domu. Obojętnie czy to w Polsce, w Niemczech, czy w Rosji. To one ścierają kurz, myją podłogę, zlew, wannę, glazurę, lodówkę, kuchenkę, piekarnik i okna. Jedynie wyrzucanie śmieci, zmywanie i odkurzanie wykonują także po części partnerzy. 
Co zmieniła pandemia? Jedna trzecia kobiet sprząta teraz częściej, a większość zwraca baczniejszą uwagę na czystość w przestrzeni publicznej i w mieszkaniu, od kiedy spędzamy w nim więcej czasu niż przed pandemią. Nowa normalność to także dezynfekcja rąk i powierzchni w domu.

Miejsca zakupu akcesoriów do sprzątania – w ostatnich 12 miesiącach

Analizując wyniki badania można zauważyć duże zróżnicowanie dot. miejsc zakupu akcesoriów do sprzątania. W Niemczech są to najczęściej drogerie, w Polsce dyskonty, a w Rosji sklepy osiedlowe. Jest to w dużej mierze wynikiem struktury sklepów i sieci handlowych na poszczególnych rynkach. Dodatkowo respondentki z Rosji wskazywały średnio więcej miejsc zakupu niż badane z Niemiec i Polski.
Podobnie jak w ogólnym pytaniu o miejsce zakupu, Rosjanki udzieliły mniej jednoznacznych odpowiedzi w porównaniu do innych krajów - nie ma zdecydowanego lidera. Warto zwrócić uwagę na większą niż w Polsce i Niemczech popularność sklepów osiedlowych. Polki natomiast istotnie częściej wskazują Internet jako najczęstsze miejsce zakupu akcesoriów do sprzątania.

Miejsca zakupu akcesoriów do sprzątania – w ostatnich 12 miesiącach (materiał partnera)

Promocja zawsze przyciąga

Ważna rolę w budowaniu świadomości klientów, a także w kształtowaniu ich popytu odgrywa promocja. Może przybierać różne formy dostosowane nie tylko do produktu, ale i odpowiednich segmentów klientów, zróżnicowanych, co do cech socjo-demograficznych i ekonomicznych. Niezależnie od rynku, promocja cenowa jest atrakcyjna. 
Różnice pomiędzy respondentkami z Niemiec, Polski i Rosji są zauważalne, gdy bierzemy od uwagę pozostałe formy promocji. „Wielosztuki” są bardziej doceniane przez Polki i Rosjanki, a rabaty na kolejne zakupy lub kody rabatowe przez Rosjanki i Niemki.
Skłonność do zapłaty wyższej ceny za produkty określane mianem „eko” jest wyższa w przypadku respondentek mieszkających w Niemczech niż w Polsce i Rosji.

Czynnik eko wpływa na decyzję o zakupie

Kryteria wyboru akcesoriów do sprzątania mogą mieć różny charakter, związany z ekologią, etnocentryzmem, uniwersalnością bądź specjalizacją, doświadczeniem, ceną, estetyką itp. Wśród najczęściej wskazywanych odpowiedzi znalazła się „skuteczność czyszczenia”.
Kryteria wyboru tych produktów są różne na analizowanych rynkach, a czynniki związane z ekologią są najczęściej wskazywane przez respondentki mieszkające w Niemczech. Według respondentek naturalny surowiec to główny wyznacznik ekologicznych produktów. Główna różnica w podejściu do ekologii widoczna jest między Rosją a pozostałymi krajami w ocenie użytych materiałów. Respondentki bardziej zwracają uwagę na obieg materiałów (recykling) niż inne aspekty produkcji, jak ślad węglowy czy koszty transportu.

Nowa linia produktów YORK

Podczas Cleaning Partnership Summit by YORK zaprezentowano również nową linię produktów YORK BACTERIA STOP. Skuteczność produktów opiera się na zastosowaniu cynku i srebra w formie mikrocząstek, które są najczęściej stosowanym dodatkiem antybakteryjnym w przemyśle. Mikrocząstki tlenku cynku charakteryzują się wieloma zaletami w porównaniu z cząstkami innych związków. Do najistotniejszych należą: biokompatybilność, biodegradowalność, brak toksyczności dla środowiska naturalnego i szkodliwości dla człowieka. Są zatem w pełni bezpieczne dla użytkownika.

Ponadto produkty zawierające cząsteczki tlenku cynku mają inne specyficzne właściwości - charakteryzują się dużą aktywnością mikrobiologiczną (np. wobec gronkowca złocistego), są przede wszystkim bakteriostatyczne oraz mają właściwości blokujące rozwój grzybów, pleśni czy bakterii.

Osadzane w wyrobach YORK BACTERIA STOP mikrocząsteczki tlenku cynku charakteryzują się dużą przyczepnością, co uodparnia je znacznie na czynności ścierne związane z codziennym użytkowaniem materiałów. YORK stosuje technologięprodukcji polegającą na zastosowaniu dodatku w masie, dzięki czemu działanie bakteriostatyczne utrzymuje się dożywotnio. Cząsteczki są zatopione w masie wyrobu, co zdecydowanie wydłuża cykl życia produktu.

Innowacyjność stosowanej przez YORK technologii polega również na tym, że dodawana substancja nie znajduje się tylko na powierzchni, lecz wewnątrz struktury tworzywa i nie zachodzi ryzyko jej ciągłego uwalniania do środowiska podczas użytkowania. Przeprowadzane badania potwierdzają efektywność nowego rozwiązania - zgodnie z wytycznymi zawartymi w standardzie ISO 22196 dotyczącymi testowania substancji, po 24 godzinach skuteczność środka przeciw bakteriom, wynosiła 99 proc.

Kolejny pierwiastek stosowny przez YORK to srebro, które cechuje się wysoką stabilnością oraz silnymi właściwościami biobójczymi wobec mikroorganizmów. Redukcja srebra do mikrocząstek wpłynęła na znaczące zwiększenie powierzchni czynnej cząstek, czyli powierzchni kontaktu z potencjalnymi czynnikami chorobotwórczymi takimi jak bakterie, grzyby czy wirusy. Dzięki temu wzrosła ich aktywność biologiczna i chemiczna. W procesie produkcji i później w końcowych produktach YORK PL wykorzystuje jony srebra równomiernie rozproszone w matrycy polimerowej, tworzące trwałą, odporną na drobnoustroje powierzchnię właściwą, która pozostaje stabilna w dowolnej temperaturze oraz nie pozwala na wypłukiwanie aktywnego srebra z matrycy polimerowej. Oznacza to, że  mikrocząsteczki srebra nie uwalniają się i tym samym przedmioty produkowane z ich dodatkiem są bezpieczne dla człowieka. 

Technologia gwarantuje ciągłą ochronę powierzchni przed rozwojem drobnoustrojów. Jej niewątpliwym atutem jest to, że opracowany komponent oparty na mikrocząstkach srebra wykazuje skuteczność antybakteryjną na wszystkich rodzajach polimerów termoplastycznych, żywicach epoksydowych oraz poliuretanach. Substancja aktywna jest trwale związana oraz homogenicznie rozproszona w tworzywie, co zapewnia antybakteryjne działanie niezależnie od ścierania materiału. Aktywność srebra nie zmienia się z czasem, więc tym samym gwarantuje trwały efekt w odróżnieniu od konwencjonalnych, organicznych biocydów.

Nowa linia produktów YORK BACTERIA STOP (materiał partnera)

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także