23.07.2018/08:34

Trudniej sprzedać, niż kupić

Od samego początku powstania Partnerskiego Serwisu Detalicznego jednym z ważnych elementów działalności firmy było wsparcie w funkcjonowaniu sklepów naszych Partnerów. Punkt sprzedaży detalicznej to miejsce, gdzie powstaje dużo procesów zwanych sprzedażą jak: zaopatrzenie, merchandising, obsługa klienta, promocja, asortyment czy wewnętrzne standardy. Wszystkie elementy procesu sprzedaży leżą oczywiście w obowiązkach kierownika i personelu sklepu. 

W dzisiejszych czasach gdzie wymagania klienta co do jakości i szybkości obsługi znacznie wzrastają, potrzebne jest wsparcie zewnętrze. Takim wsparciem dla sklepów uczestników Partnerskiego Serwisu Detalicznego jest Dział Operacyjny. Obecnie ww. dział to dwóch Kierowników Operacyjnych pracujących na terenie dwóch obszarów działania: Północ i Południe, którzy zarządzają 12 Doradcami Klienta, a oni bezpośrednio współpracują ze sklepami.

Na rynku spółdzielczym, na którym działa PSD jest to jedyny taki projekt, który posiada w swojej organizacji struktury operacyjne wspierające sklepy w codziennej pracy. Wspólnie z Partnerami dokładnie wiemy, że w obecnych czasach trudniej jest sprzedaż niż kupić towar. Dlatego pracownicy Działu Operacyjnego w swoich zadaniach mają działania i cele sprzedażowe sklepów.

Doradca Klienta to osoba, która współpracuje z uczestnikami PSD na kilku poziomach. Z personelem podnosząc standardy obsługi i funkcjonowania sklepu poprzez systematyczne wizyty zakończone Raportem Operacyjnym. Dzięki takiemu działaniu personel ma informacje o miejscach, które powinny się zmieniać, jak również o mocnych stronach, które trzeba pielęgnować i wzmacniać. Innym miejscem współpracy są Działy Handlowe naszych Partnerów, gdzie powstaje oferta asortymentowo – promocyjna dla sklepów. Doradca Klienta jest pierwszą osobą informującą o wszystkich bieżących działań promocyjnych przygotowanych przez PSD. Bardzo często w tym miejscu powstają wspólnie opracowane działania dotyczące promocji, reorganizacji czy optymalizacji procesu sprzedaży sklepów. Często te działania dotyczą podniesienia parametrów sprzedaży takich jak optymalizacja wyniku poprzez maksymalizację marży czy redukcję kosztów przedsiębiorstwa lub sklepu.

Ważnym elementem pracy działu operacyjnego są remodelingi i otwarcia nowych sklepów. Uczestniczymy we wszystkich takich procesach przyjmując różne zadania począwszy od ciężkiej fizycznej pracy, po koordynację działań związanych z dostawami, planogramem sklepu, ułożeniem produktów wg standardu, wizualizacją i organizacją sklepu. Jest to bardzo ważny i trudny element pracy, ponieważ często Doradca poza współpracą z personelem sklepu, działami PSD również koordynuje pracę dostawców i producentów. Na koniec w godzinie otwarcia sklepu wszystko musi być „dopięte na ostatni guzik:”, a ostatecznym sędzią będzie klient i wyniki ekonomiczne sklepu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.