18.06.2018 / 10:08
StoryEditor

Trwa ofensywa reklamowa sieci dyskontowych. Kto wydał najwięcej na reklamę?

(Lidl Polska)
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w maju 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Nadal na czele zestawienia znajduje się branża handlowa, w której utrzymuje się wysoki budżet przeznaczany na reklamy w mediach tradycyjnych.

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w maju wyniosły 39 proc. wydatków sp...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
22.12.2025 / 14:37
StoryEditor
Chiny nakładają cła na produkty mleczne z UE – do 42%. „Atak na nasze mleczarstwo”
Chiny nakładają wysokie cła na produkty mleczne z UE – do 42%. ”Atak na nasze mleczarstwo” (Fot. Canva + Polska Izba Mleka)

Chiny wprowadzają nowe cła na produkty mleczne z Unii Europejskiej. Nowe taryfy są naprawdę wysokie: od 21,9 proc. do 42,7 proc. – Te działania bezpośrednio odczują polscy producenci i przetwórcy mleka – podkreśla prezes Polskiej Izby Mleka. A Copa-Cogeca podkreśla, że jest to atak na unijny sektor mleczarski. Od kiedy zaczną obowiązywać nowe chińskie cła na produkty mleczne i od czego zależy ich wysokość?

W artykule przeczytasz:

  • Kiedy wejdą w życie nowe cła Chin na produkty mleczne z UE?
  • Kto zapłaci najwięcej? Lista stawek celnych dla firm mleczarskich
  • Copa-Cogeca: to atak na unijny sektor mleczarski
  • Skutki chińskich ceł dla polskich producentów mleka

Kiedy wejdą w życie nowe cła Chin na produkty mleczne z UE?

Chińskie Ministerstwo Handlu podało, że wprowadza nowe tymczasowe cła na unijne produkty mleczne w wysokości od 21,9 proc. do 42,7 proc. Nowe taryfy celne na unijne produkty mleczne będą obowiązywać już od 23 grudnia 2025 roku.

Władze ChRL tłumaczą się, że ma to być efekt prowadzonego przez nich postępowania antydumpingowego. Chiny podczas dochodzenia chcą sprawdzić, czy m.in. dopłaty bezpośrednie w ramach Wspólnej Polityki Rolnej nie prowadzą do zaburzenia konkurencji i czy nie szkodzą chińskim producentom mleka.

 Przypomnijmy, że przed tygodniem z podobnych powodów Chiny wprowadziły nowe cła na unijną wieprzowinę. Więcej na ten temat w artykule: Chiny nakładają nowe cła na unijną wieprzowinę. "To dobra i zła wiadomość"

Kto zapłaci najwięcej? Lista stawek celnych dla firm mleczarskich

Z informacji podawanych przez Polską Izbę Mleka, Euractiv oraz Copa-Cogeca wynika, że wysokość chińskich stawek celnych na unijne produkty mleczne zależy od tego, w jakim stopniu poszczególne zakłady mleczarskie współpracowały z przedstawicielami Państwa Środka podczas postępowania antydumpingowego. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.12.2025 / 16:07
StoryEditor
Koniec polskich sklepów. Zakaz handlu i czynsze dobiły sieć handlową?
Sklep sieci Vissavi (fot. Facebook/vissavi)

Sieć sklepów odzieżowych Vissavi na początku przyszłego roku zamknie ostatnie sklepy w galeriach handlowych. To efekt braku rentowności. Jak tłumaczy założycielka firmy, wszystko zaczęło się od niehandlowych niedziel.

O sprawie pisze portal businessinsider.com.pl. Vissavi działa na rynku od ćwierć wieku. W szczycie swojej popularności, czyli w latach 2017-2018 miała 17 sklepów w galeriach han...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. grudzień 2025 14:28