18.08.2017/15:40

Trwa wymiana szyldów Freshmarket na Żabka. Sieć proximity supermarketów zniknie z rynku?

Sklepy Freshmarket znikają z polskiego rynku, a w ich miejscu pojawiają się Żabki w formacie Galaxy. Jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl, proces rebrandingu sieci właśnie nabiera tempa. Przedstawiciele sieci twierdzą, że ostateczna decyzja o tym, czy szyld Freshmarket - widniejący aktualnie na 568 sklepach - będzie w Polsce wygaszany, jeszcze nie zapadła. Ma to nastąpić dopiero po fazie testów.

O możliwości wymiany szyldów Freshmarket na Żabka informował w kwietniu br. "Puls Biznesu". - Z punktu widzenia organizacji nie ma większego sensu utrzymywanie dwóch odrębnych szyldów. Na pewno nie będziemy zamykać sklepów, ale możliwe jest zmienianie szyldów na Żabkę - mówił gazecie Tomasz Suchański, prezes spółki Żabka Polska.

Galaktyczny Freshmarket

Z naszych informacji wynika, że liczba Freshmarketów przechodzących transformację na Żabkę jest już dwucyfrowa. W przypadku kilkunastu warszawskich proximity supermarketów, wymiana szyldów rozpocznie się lada dzień, w drugiej połowie sierpnia. Placówki zamknięte będą przez kilka-kilkanaście dni, a potem odbędzie się ich reotwarcie, już pod szyldem Żabka i z nieco odmienioną ofertą, dostosowaną do konceptu Galaxy.

Pragnący zachować anonimowość przedstawiciel centrali Żabki w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl przekonuje, że jest jeszcze za wcześnie, by mówić całkowitym o wygaszaniu szyldu Freshmarket w Polsce. - Od ubiegłego roku faktycznie przekształciliśmy kilka placówek w Żabki, ale to pojedyncze przypadki. Testy wypadają bardzo pozytywnie, ale ostateczna decyzja, czy będziemy kontynuować rebranding jeszcze nie zapadła – usłyszeliśmy.

Jak tłumaczy biuro prasowe firmy, zmiany szyldów na wybranych Freshmarketach "wynikają z procesu wdrażania nowego formatu Żabki". Chodzi o wspomniany już nowoczesny koncept Galaxy, który zadebiutował na rynku w minionym roku i od tamtej pory jest ciągle udoskonalany.

- W ramach wspomnianego wdrożenia wszystkie nowe sklepy otwierane są już z nowym logo Żabki. Nowy format jest równolegle wdrażany i testowany w wybranych sklepach już istniejących i może obejmować zarówno sklepy działające dotychczas pod marką Żabka, jak i te funkcjonujące pod szyldem Freshmarketu - odpisała na nasze pytania Anna Jarzębowska, kierownik działu public relations w spółce Żabka Polska.

Przedstawicielka biura prasowego firmy podkreśla, że nie oznacza to, iż zapadła już decyzja o kompleksowym rebrandingu wszystkich Freshmarketów. - Prezes Suchański w swoich wcześniejszych wypowiedziach nie wykluczył takiej możliwości w przyszłości, ale zaznaczył, że ostateczna decyzja jeszcze nie została podjęta - podkreśla Jarzębowska.

Nowy-stary sklep

Na temat pilotażowego rebrandingu sklepów udało nam się porozmawiać z jedną z ajentek, która prowadzi sklep Freshmarket w Warszawie. – Z tego, co słyszałam, mój sklep jest jednym z kilkunastu w Warszawie, które w najbliższych dniach przejdą remodeling na format Galaxy. Kolejnym miastem, w którym będą zmieniane szyldy jest podobno Olsztyn – zdradziła nam ajentka.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • graz22 24.08.2017

    Artykuł bardzo przydatny,lecz zmiana nazwy sklepu bardzo głupi pomysł.Żabka to najdroższy sklep,źle odbierany przez klientów. Panowie prezesi niech pomyślą o marży jaką narzucają na sprzedawane artykuły, więcej swobody dla ajentów.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.