Trzy marki z branży e-commerce łączą siły
Bold, Centuria i Magexo stworzyły nowy podmiot o nazwie Strix. Firma oferuje usługi w obszarze omnichannel, e-commerce i transformacji cyfrowej. Działalność pod jednym szyldem to efekt wspólnej dla spółek strategii sprzedaży na rynkach międzynarodowych.
Zmiana nazwy nie wpływa na formę organizacyjno-prawną żadnej ze spółek. Nadal są to niezależnie działające podmioty w Polsce. Bold pracuje w zakresie projektowania i wdrażania systemów e-commerce oraz jest partnerem wdrożeniowym Enterprise Magento. Magexo działa na rynku czeskim i jest jedynym lokalnym partnerem Magento Professional. Natomiast Centuria funkcjonuje na rynku utrzymania infrastruktury serwerowej.
Połączenie firm opiera się m.in. na strategii zakładającej szeroko zakrojony plan sprzedaży transgranicznej.
- Konsolidujemy rynek i zwiększamy kompetencje w obszarze e-usług. Ten strategiczny krok pozwala nam na lepszą wymianę doświadczeń i wiedzy dotyczącej całego procesu produkcyjnego – mówi Borys Skraba, Strix Polska.
- Nasze partnerstwo ma na celu wypracowanie wspólnej oferty gwarantującej dostarczenie rozwiązania na najwyższym poziomie w zakresie implementacji i utrzymania projektów korporacyjnych – dodaje Filip Krejčí, Strix Czechy.
W ramach grupy Strix funkcjonują pod wspólnym brandem trzy podmioty: Strix Polska, obsługiwany przez Bold, Strix Czechy, na czele którego stoi Magexo, oraz Strix Cloud, czyli część infrastrukturalno-hostingowa, należąca do Centurii.
- Mamy pomysł i wspólną wizję na ofertę oraz kompleksowe usługi od A do Z. Natomiast działamy jako niezależne podmioty. W kontekście proceduralnym obecne zmiany nie mają wpływu na relacje z klientami oraz dotychczasową działalność – podsumowuje Maciej Kalkowski, Strix cloud.
9