10.04.2013/19:00

Trzy pytania do ... Davida Bonera, prezesa Makro Cash & Carry

Trzy pytania do ... Davida Bonera, prezesa Makro Cash & Carry

Jedni mówią, że w Polsce jest kryzys, inni – że go nie ma. Co roku z rynku znika kilka tysięcy małych sklepów, a więc kurczy się potencjalna liczba waszych klientów. Jak bardzo to odczuwacie?
Światowy i europejski kryzys dotyczy również Polski. To, że czasy są trudne, potwierdzają rosnąca stopa bezrobocia oraz nastroje społeczne. Wyniki raportu Makro „Polska na talerzu 2013” wskazują, że co trzeci konsument z powodów finansowych nie jada poza domem, a respondenci oceniają wizytę w restauracji jako luksus. Wiemy od naszych klientów, że ciężka sytuacja przekłada się na ich biznesy. Chcemy efektywnie wspierać tych przedsiębiorców. Dobrym tego przykładem jest nasza współpraca z detalistami w ramach sieci Odido. Ma ona wiele aspektów – od ogólnopolskich kampanii reklamowych, przez szkolenia i usługę dostaw, po wydawaną co dwa tygodnie gazetkę promocyjną. Nieustannie analizujemy i oceniamy nasze usługi, na bieżąco odpowiadając na oczekiwania rynku. Wyróżnia nas wielokanałowe podejście. Hale Makro pozostają sercem naszego biznesu, ale równocześnie rozwijamy takie usługi, jak e­‑commerce czy dostawy do klientów.

Hale Makro są świetnie zaopatrzone, wygodnie robi się w nich zakupy, ale wasza sieć nie uchodzi za najtańszą. Jak zamierza Pan to zmienić?

Podjęliśmy kroki, w celu szczegółowego przeanalizowania kwestii cen. Zawiązane w tym celu zespoły będą pracować indywidualnie z naszymi partnerami biznesowymi, by zagwarantować konkurencyjność cenową w halach Makro. Pomagają nam w tym również marki własne, które sukcesywnie rozwijamy. Szczególnie w przypadku niezależnych detalistów zapewniają one możliwość tworzenia unikalnej oferty, która pozwala im lepiej konkurować na rynku.

W sieci Odido jest już 1800 sklepów. Czy jest szansa, że w kolejnych latach będziecie równie dynamicznie przyłączać kolejne placówki?

Myślę, że powinniśmy wrócić do źródeł biznesu Cash & Carry. Klienci reprezentujący sektor tradycyjnego handlu stanowią jego nieodzowną część. W przypadku Makro Cash & Carry Polska mówimy o 19 latach doświadczenia i zdobywania wiedzy na temat tej części rynku. Weźmy również pod uwagę aktualne trendy, takie jak lokalny patriotyzm, slow life, zagadnienia oszczędności czasu i bliskości kanału usługowo­‑handlowego. W tym kontekście w dłuższej perspektywie Odido ma do odegrania ważną rolę. Cały czas integrujemy poziom łańcucha dostaw, promocji, ale też wsparcia za pomocą strategicznych narzędzi, które mają na celu zapewnienie tej sieci stabilnego rozwoju. Każdej placówce proponujemy szyte na miarę rozwiązania z zakresu merchandisingu czy budowania asortymentu.
Dziękuję za rozmowę.

Anna Krężlewicz­‑Terlecka

Wiadomości Handlowe, Nr 4 (124) Kwiecień 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.