24.07.2018/12:55

Tylko co piąty Polak robiący zakupy w Internecie kupuje artykuły spożywcze

Odzież, dodatki, akcesoria oraz książki, płyty, filmy i bilety to kategorie najczęściej kupowane przez osoby robiące zakupy online w ciągu ostatniego roku. Ponad 50 proc. badanych wskazuje właśnie te produkty.

Osoby z wyższym wykształceniem istotnie częściej niż inni badani sięgali po produkty z większości kategorii dostępnych online. Największą różnicę w wyborach tej grupy w stosunku do pozostałych respondentów obserwujemy w kategoriach związanych z konsumpcją kultury (książki, płyty, bilety, multimedia), podróżach, produktach farmaceutycznych i spożywczych oraz oprogramowaniu komputerowym.

Badani, zapytani o planowane zakupy poprzez serwisy online, nie wskazują zdecydowanie na jedną główną kategorię produk­tów, a ich preferencje są stosunkowo równo podzielone pomiędzy wiele różnych kategorii, od podróży i rezerwacji (najwięk­sza liczba wskazań –37 proc.) aż po ubezpieczenia (najrzadziej wskazywana kategoria – 14 proc.).

Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają online po odzież, obuwie, kosmetyki, odzież sportową, artykuły dziecięce, produkty farmaceutyczne, produkty spożywcze oraz materiały budowlane i wykończeniowe. Mężczyźni istotnie częściej niż kobiety kupują telefony i akcesoria GSM, sprzęt i oprogramowanie komputerowe, gry, a także dokonują rezerwacji.

Osoby najmłodsze i najstarsze relatywnie rzadziej kupują online produkty z większości kategorii. Respondenci w wieku 25-34 lat o wiele częściej niż młodsi czy najstarsi sięgają online po produkty z takich kategorii, jak odzież, telefony, artykuły dziecię­ce, samochody oraz części samochodowe i ubezpieczenia. Osoby w wieku 35-49 lat częściej kupują książki, bilety, sprzęt komputerowy i oprogramowanie, artykuły dziecięce, samocho­dy, produkty spożywcze, ubezpieczenia, materiały budowlane oraz artykuły dla kolekcjonerów. Najstarsi badani (50+) częściej niż inni kupują online produkty farmaceutyczne.

Osoby z wyższym wykształceniem o wiele częściej sięgają po produkty z większość kategorii.

W przypadku najbardziej popularnych kategorii zakupowych poziom deklarowanych zakupów online w ciągu ostatnich 12 miesięcy jest istotnie wyższy, niż planowane zakupy w przyszłości. Jest to prawdopodobnie związane z faktem rzadkiego planowania oczywistych zakupów internetowych. Niemniej jednak dla rzadziej wybieranych kategorii, takich jak: artykuły kolekcjonerskie, materiały budowlane czy meble mamy do czynienia z sytuacją odwrotną – kategorie te są częściej planowane do zakupu niż realnie kupowane.

Źródło: E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.