27.11.2025 / 14:19
StoryEditor

Dino otworzyło 3000. sklep! Polska sieć szybko goni Biedronkę

Dino ma już 3000 sklepów (fot. Dino, Shutterstock)

Stało się to, co już od wielu miesięcy wydawało się bardzo prawdopodobne - Dino przed końcem roku zdołało przekroczyć symboliczną granicę 3 tys. sklepów. Firma z Krotoszyna nadal uruchamia nowe placówki w imponującym tempie. Kiedy może dojść do "mijanki" na szczycie z Biedronką?

Barierę 1 tys. placówek Dino pokonało w 2019 r. Z kolei granicę 2 tys. sklepów polskiej firmie udało się przebić w 2022 r. Na kolejne duże świętowanie, czyli uruchomienie sklepu numer 3 tys., także trzeba było czekać trzy lata.

Dino kontynuuje szybką ekspansję

Przypomnijmy, że w rok 2025 Dino wkroczało z 2688 placówkami, co oznaczało, że konieczne będzie uruchomienie 312 marketów, aby dobić do granicy 3 tys. sklepów (przy założeniu, że inne punkty sprzedaży nie zostaną w międzyczasie zlikwidowane). Dziś wiemy już, że sieci udało się tego dokonać.

Ostatni oficjalny komunikat Dino odnosił się do stanu na koniec trzeciego kwartału br. Wówczas w skład sieci wchodziły 2933 markety wobec 2572 sklepów rok wcześniej. W okresie od stycznia do końca września br. notowanej na warszawskiej giełdzie spółce udało się uruchomić 245 nowych sklepów. W samym trzecim kwartale - aż 98.

W 2026 r. Dino otworzy jeszcze więcej sklepów

Podczas listopadowej telekonferencji dla inwestorów Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino Polska zapowiedział, że na ten rok zaplanowano łącznie ok. 340 otwarć. Oznaczało to, że przekroczenie granicy 3 tys. działających sklepów Dino jeszcze w tym roku stało się pewne.

Krauze zapowiedział przy okazji, że w przyszłym roku spółka planuje otworzyć większą liczbę sklepów niż w roku obecnym. "Jesteśmy na etapie analizowania lokalizacji, procesu inwestycyjnego. Na pewno to będzie więcej otwarć niż w tym roku" - powiedział menedżer.

image

Dino cenniejsze od Carrefoura. Polska sieć przebija francuską pod względem wartości

Warto zauważyć, że Dino otwiera nowe sklepy częściej od swojego głównego rywala, czyli Biedronki. Portugalska sieć na koniec września miała 3829 sklepów. W trakcie pierwszych trzech kwartałów ruszyło 111 nowych Biedronek, jednak towarzyszyło temu zamknięcie 12 placówek pod tym szyldem. Natomiast w okresie 12 miesięcy (licząc od końca trzeciego kwartału 2024 r.) Biedronka urosła realnie o 170 placówek. 

Dino coraz bliżej Biedronki

Łatwo policzyć, że na jedną nową Biedronkę przypadają mniej więcej dwa nowe sklepy Dino. Jeśli ta tendencja oraz tempo ekspansji obu graczy utrzymają się, to polska sieć powinna prześcignąć największego detalistę działającego na naszym rynku w roku 2030.

Jeszcze kilka lat temu "mijanka" na dyskontowym szczycie byłaby nie do pomyślenia. W 2019 r., gdy Dino pochwalić mogło się przebiciem granicy 1 tys. sklepów, Biedronka świętowała otwarcie placówki handlowej numer 3 tys. Konia z rzędem temu, kto przewidział wówczas, że kilka lat później będzie można zastanawiać się na poważnie, kiedy polski operator prześcignie sieć należącą do Jeronimo Martins.

Trzeba jednak jednoznacznie podkreślić, że mówimy o przegonieniu Biedronki jedynie pod względem liczby sklepów (co także jest sporym osiągnięciem), a nie pod względem przychodów. Sprzedażowo obie te sieci handlowe dzieli bowiem wciąż przepaść. Podczas gdy Grupa Dino miała w 2024 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 29,3 mld zł, przychody operacyjne Biedronki (Jeronimo Martins Polska) wyniosły ok. 102 mld zł.

image

Dino planuje strategiczną inwestycję, która przyspieszy podbój Ściany Wschodniej

26.11.2025 / 10:42
StoryEditor
Lidl bije rekord! Jednego dnia otwiera aż 7 sklepów. Sieć przyspiesza marsz do 1000 placówek
27 listopada br. nowe sklepy Lidl zostaną otwarte w 7 miastach Polski

Lidl Polska gwałtownie przyspiesza ekspansję i jednego dnia otwiera rekordową liczbę sklepów. Sieć zbliża się do granicy 1000 placówek, inwestuje w logistykę i wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku. Sprawdź, gdzie powstały nowe sklepy i jak Lidl planuje dalszą dominację w retailu.

Lidl celuje w 1000 sklepów. Rekordowe otwarcia jednego dnia

Lidl Polska nieustannie zbliża się do swoich klientów systematycznie zagęszczając sieć sklepów i zbliżając się do g...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.11.2025 / 21:52
StoryEditor
Dino planuje strategiczną inwestycję, która przyspieszy podbój Ściany Wschodniej
Centrum dystrybucyjne Dino

Sieć supermarketów Dino Polska kontynuuje realizację długoterminowej, agresywnej strategii rozwoju, która opiera się na własnym, potężnym zapleczu logistycznym. Kluczowym elementem tej układanki jest obecnie wschód Polski, gdzie sieć planuje zagęszczenie swojej obecności, a nowym, strategicznym punktem jest Mazowsze.

Centrum dystrybucyjne w Wiśniewie przyspieszy ekspansję Dino

Kolejnym elementem do rozwoju ekspansji na północno-wschodnią Polskę jest planowana inwestycja w gminie Wiśniew p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. listopad 2025 14:35