18.08.2020/14:20

Tylko jeden browar zwiększył wydatki reklamowe w I półroczu 2020 r.

Budżety reklamowe producentów piwa skurczyły się w I połowie br. o kilka procent. Wydatki zmniejszyły Grupa Żywiec, Carlsberg Polska, Browar Namysłów i Van Pur. Jedynie Kompania Piwowarska mimo pandemii przeznaczyła więcej rok do roku na reklamy swoich marek – podaje portal wirtualnemedia.pl.

Według danych cennikowych netto, bez rabatów i VAT, na których opiera się Kantar Media, browary więcej wydały w telewizji i magazynach, a zredukowały budżety m.in. na reklamę radiową i zewnętrzną.

Największym reklamodawcą była Kompania Piwowarska, która jako jedyna zwiększyła swój budżet w tradycyjnych mediach. Cennikowa wartość reklam browaru wyniosła 169 mln zł - o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Kompania Piwowarska zostawiła daleko w tyle Grupę Żywiec i Carlsberg Polska, które obcięły swoje budżety odpowiednio o 13 proc. i 21,4 proc. 

Wartość cennikowa reklam Grupy Żywiec wyniosła 91 mln zł, a Carlsberg Polska – 71 mln zł. Przy takich wydatkach koszty Browaru Namysłów i Van Pur stanowią niewielki procent budżetu reklamowego gigantów. Browar Namysłów ograniczył swoje wydatki w mediach tradycyjnych o 28,2 proc. (9,1 mln zł), a Van Pur o 24,1 proc. (8,3 mln zł).

Browary najwięcej wydały na reklamę telewizyjną, która stanowiła aż 95 proc. wszystkich wydatków reklamowych. Producenci piwa zwiększyli swoje wydatki w tym kanale o 5,8 proc. O ponad połowę spadły za to wydatki reklamowe browarów w radiu (-54,8 proc.) i w gazetach (-57,6 proc.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także