26.10.2019/08:41

Uber wchodzi na rynek dostaw żywności ze sklepów! Przejmuje firmę Cornershop podobną do Szopi.pl

Uber podpisał umowę nabycia większościowych udziałów w firmie Cornershop, obsługującej dostawy zakupów spożywczych ze sklepów spożywczych do domów klientów. Ze względu na konieczne zgody organów antymonopolowych, domknięcie transakcji spodziewane jest na początku 2020 r.

Cornershop to jeden z największych graczy na rynku e-grocery w Chile i Meksyku. Niedawno usługa stała się dostępna także w Peru oraz w kanadyjskim Toronto.

- Czy chodzi o podwózkę, zamawianie dań z ulubionej restauracji, czy, już wkrótce, dostawę zakupów spożywczych, chcemy, by to Uber był "systemem operacyjnym" dla twojego życia codziennego - mówi Dara Khosrowshahi, dyrektor generalny Ubera. - Jesteśmy podekscytowani wejściem w partnerstwo z zespołem Cornershop oraz możliwością przeskalowania jego wizji, i nie możemy się doczekać pracy z nim, aby dostarczyć zakupy spożywcze milionom konsumentów korzystających z platformy Uber - dodał.

Model działania Cornershop przypomina polskie Szopi.pl, które przejęte zostało w tym tygodniu przez włoskie Supermercato24. Użytkownik aplikacji Cornershop wybiera sklep stacjonarny, w którym chce zrobić zakupy spożywcze. Następnie dobrany dla niego szoper fizycznie odwiedza ten sklep, kompletuje zamówienie i w ciągu dostarcza pod wskazany adres - co łącznie ma trwać do 60-90 minut.

Cornershop pobiera od właścicieli sklepów 15 proc. prowizji od każdego obsłużonego zamówienia. Wymogiem firmy stawianym detalistom jest zaoferowanie tej samej ceny produktów online, jak ta obowiązująca w sklepie stacjonarnym.

Podobieństwo do Uber Eats dostrzegalne jest na pierwszy rzut oka. Inwestycja w Cornershop to jasny sygnał, że Uber, po tym jak zdominował w wielu krajach rynek dostaw dań z restauracji i innych punktów gastronomicznych, teraz spróbuje uczynić to samo z rynkiem dostaw zakupów spożywczych.

Przypomnijmy, że w Europie Uber prowadzi już rozmowy na ten sam temat z kilkoma dużymi sieciami handlowymi. Firma potwierdziła to oficjalnie w sierpniu 2019 r. Jak donosiło wtedy "Retail Detail", pierwszym partnerem Ubera w Europie w zakresie dostaw zakupów spożywczych może zostać brytyjska sieć Sainsbury's.

Inwestycja w Cornershop pozwoli Uberowi na zdobycie know-how w zakresie obsługi dostaw e-grocery i zapewne przyspieszy wejście na ten rynek również w Europie. Powinno też ułatwić nawiązywanie współpracy z sieciami handlowymi. Firma będzie się teraz musiała nauczyć, czym dostawy zakupów spożywczych - a także kompletowanie zamówień - różni się od dostaw gastronomicznych.

Cornershop założony został w 2015 r. przez Oskara Hjertonssona, Daniela Undurragę i Juana Pablo Cuevasa. Siedziba główna firmy mieści się w chilijskim Santiago. Inwestorami spółki są Accel, ALLVP, Creandum oraz JSV.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • nik 02.11.2019

    uber płaci 2 tysiące euro pracownikowi ?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.