13.02.2019/09:54

Ubiegły rok był bardzo dobry dla rynku piwa

Ubiegły rok był bardzo dobry dla piwa - sprzedaż wzrosła o ponad 7%. Zdecydowało o tym kilka czynników, w tym również pogoda.

Polacy w 2018 roku wydali na alkohol ponad 34,2 mld  zł - wynika z najnowszych danych firmy Nielsen. To o 1,6 mld zł więcej niż rok wcześniej. W rzeczywistości wypiliśmy jeszcze więcej, bo dane nie uwzględniają sektora gastronomicznego i imprez masowych. Jak podaje Eurostat, na alkohol Polacy przeznaczają 3,5 proc. swoich wydatków. Nie licząc krajów bałtyckich, nie mamy w Unii sobie równych. 

Średnia dla gospodarstwa w Unii Europejskiej wynosi 1,6 proc. Lider wśród alkoholi Polaków, czyli piwo, nie zmienia się od lat. Jednak ubiegły rok był dla tego napoju rewelacyjny. Sprzedaż zwiększyła się o ponad 7 proc., do 16,6 mld zł. Co o tym zdecydowało? Na pewno dobra pogoda latem i wczesna ciepła wiosna. Pozwoliło to na wydłużenie sezonu, kiedy spożycie piwa jest największe. Kolejnym czynnikiem były mistrzostwa świata w piłce nożnej. Tak duże imprezy sportowe, a zwłaszcza piłkarskie, także sprzyjają wzrostowi spożycia piwa. 

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • kaakaadoo 13.02.2019

    Słyszałeś o literówce? Tobie się nigdy nie zdarzyła? W każdym razie, nie chciałabym być żoną takiego "czepialskiego".

  • Biber 13.02.2019

    Nawet tytułu nie potraficie napisać bez błędu? Czy wasi dziennikarze potrafią się posługiwać językiem polskim? A może zatrudnijcie korektora, który będzie sprawdzał teksty "dziennikarzy" pod kątem poprawności językowej.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.