Ulubiona Marka Polaków / Polek 2019 - poznaj wyniki badania!
Poznaliśmy wyniki badania Ulubiona Marka Polaków / Polek 2019! Ich ogłoszenie miało miejsce w czwartek 11 kwietnia w warszawskim Hotelu Bellotto.
Celem badania organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę m.in. portalu wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl, a przeprowadzonego przez Instytut GfK Polonia, było zidentyfikowanie marek produktów FMCG, które zasługują zdaniem konsumentów na miano ulubionych. Tym razem przedmiotem badania było 835 marek produktów FMCG oraz samochodów osobowych w ramach 80 kategorii.
Badanie przeprowadzono metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) z wykorzystaniem GfK Access Panelu. Dzięki temu, że badanie Ulubiona Marka Polaków/Polek było realizowane metodą CAWI z wykorzystaniem internetu, respondenci mogli w dowolnym miejscu i czasie, samodzielnie, nie czując się w żaden sposób skrępowani obecnością ankietera, wypełnić ankietę i wskazać według własnej, subiektywnej oceny swoje ulubione marki.
Badanie zostało zrealizowane w pierwszej połowie marca 2019 roku, na łącznej próbie 1000 Polaków w wieku 18–65 lat, decydujących lub istotnie współdecydujących w sprawie zakupów dla swojego gospodarstwa domowego oraz używających badane kategorie produktowe. Respondentami były osoby, którym marki produktów spożywczych i chemiczno-kosmetycznych nie są obojętne.
W jaki sposób przebiegało badanie? Respondentom na ekranie monitora pokazywały się wyraźne i duże logotypy marek, dodatkowo podpisane nazwą marki. Brandy pogrupowano według kategorii produktowych i rotowano w ich ramach (brak efektu pierwszeństwa i świeżości). Każda marka miała równe szanse podczas badania.
Zadaniem respondentów było wskazanie jednej ulubionej marki w używanych kategoriach produktowych. W ramach każdej badanej kategorii produktowej respondent miał możliwość udzielenia innej odpowiedzi, na zasadzie wpisania nazwy swojej ulubionej marki spoza dostępnej listy, lub też udzielenia odpowiedzi "nie mam ulubionej marki w tej kategorii". Podstawą w tworzeniu rankingu marek w każdej kategorii były głosy oddane przez respondentów (procent wskazań).
Oto lista Ulubionych Marek Polaków / Polek 2019:
1. Kategoria: SOKI
ULUBIONA MARKA POLAKÓW: TYMBARK
Producent: MASPEX WADOWICE
ULUBIONA MARKA POLAKÓW WYRÓŻNIENIE: HORTEX
Producent: HORTEX
2. Kategoria: NAPOJE GAZOWANE
ULUBIONA MARKA POLAKÓW: COCA-COLA
Producent: COCA-COLA HBC Polska
ULUBIONA MARKA POLAKÓW WYRÓŻNIENIE: PEPSI
Producent: PEPSICO
3. Kategoria: WODY I WODY SMAKOWE
ULUBIONA MARKA POLAKÓW: ŻYWIEC-ZDRÓJ
1 komentarz
-
21.10.2019
Wszyscy dookoła piją piwo, zachwycają się jego smakiem, ale nie wszyscy znają jego historię. Polecam zerknąć jeszcze tutaj: (fragment komentarza niezgodny z regulaminem forum)