30.01.2021 / 13:07
StoryEditor

Unijny podatek od plastiku. Polska zaoszczędzi 117 mln euro rocznie

UE i kraje członkowskie coraz aktywniej dbają o ochronę środowiska (fot. Shutterstock)
Od 2021 r. Polska musi płacić tzw. unijny plastic tax za każdy kilogram plastiku, który nie zostanie poddany recyklingowi. Wpłaty od plastiku będą dokonywane z opóźnieniem, ze względu na konieczność ratyfikacji prepisów dotyczących finansowania budżetu UE. Gdy do takiej ratyfikacji dojdzie, skutki finansowe zosaną retroaktywnie rozliczone właśnie od 1 stycznia 2021 r.

Nowy podatek to efekt decyzji Rady Europejskiej podjętej na posiedzeniu, które odbyło się w dniach 17-21 lipca 2020 r. Decyzja ta została ostatecznie potwierdzona 10 grudnia ub....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.05.2025 / 12:58
StoryEditor
Luis Araujo: Biedronka opiera model biznesowy na dwóch filarach – dbałości o pracowników i dobrych relacjach z polskimi dostawcami
Luis Araujo, dyrektor generalny Biedronki

Jeronimo Martins, w tym polski oddział, uważa pracowników za swój najcenniejszy zasób. To od nich zależy efektywność dyskontowego modelu operacyjnego sieci. Równie ważna jest współpraca z polskimi partnerami. – Negocjacje bywają trudne, ale chodzi w nich o dzielenie się wartością – zapewnia Luis Araujo, dyrektor generalny sieci Biedronka.

– Od lat w Jeronimo Martins, również w polski oddziale, mamy jasność, że ludzie są – nie lubię używać tego słowa, ale nie mam lepszego – najbardziej istotnym zasobem, kluczowy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.05.2025 / 12:02
StoryEditor
Netto współpracuje z lokalnymi browarami rzemieślniczymi. Czym zaowocowała ta współpraca?
Netto 4.0 w Grodzisku Mazowieckim (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Nowa inicjatywa jednej z sieci handlowych zaskakuje miłośników piwa. Co dwa tygodnie na sklepowych półkach pojawi się zupełnie nowy zestaw kraftów z polskich browarów. Jakie marki rozpoczęły tę współpracę i co wyróżnia serię?

Sieć Netto rozpoczęła nowy projekt skierowany do fanów piw rzemieślniczych. Od 28 kwietnia w wybranych punktach dostępna jest limitowana seria piw kraftowych, przygotowana we ws...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. maj 2025 13:15