07.02.2017/15:06

Unilever stawia na transparentność

7 lutego br. Unilever ogłosił nową inicjatywę w zakresie udostępniania pełnej i przejrzystej informacji o składzie swoich produktów. Firma będzie udostępniać dodatkowe informacje o składnikach wykorzystywanych w produkcji m.in. chemii domowej i środków higieny osobistej.

Inicjatywa wykracza poza obowiązkowe oznaczenia produktów i ma na celu dostarczenie konsumentom pogłębionej informacji na temat składu produktów. Konsumenci z USA i Europy będą mogli zapoznawać się z bardziej szczegółowymi informacjami w kilku obszarach:

Składniki zapachowe

Od tego roku Unilever dobrowolnie ujawni w swoich serwisach online jakie składniki zapachowe zostały wykorzystane w poszczególnych produktach, wraz z informacją, jakie wrażenie zapachowe jest wywoływane przez daną substancję. Informacją objęte zostaną wszystkie składniki, stanowiące nie mniej niż 0,01% składu produktu. Program zostanie w pełni wdrożony do końca 2018 r.

Sekcje „Co zawierają nasze produkty” na stronach Unilevera

W serwisach regionalnych koncernu pojawią się nowe sekcje „Co zawierają nasze produkty”, w których zawarte będą nie tylko informacje o składzie, ale także informacje o bezpieczeństwie, opisy poszczególnych składników i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Będą tam także zawarte szczegółowe informacje opisujące konkretne produkty, ich składniki czy sposób działania produktu.

Rozszerzone informacje o alergenach

W Europie opakowania produktów Unilevera zawierają ju z informacje o alergenach, zgodnie z unijnymi regulacjami. Firma jednak dobrowolnie udostępni na swoich stronach internetowych wyszukiwarki, które pomogą alergikom wybierać odpowiednie dla nich produkty. W USA informacje o alergenach zostaną rozszerzone ponad wymagane minimum.

Chcemy dostarczyć konsumentom wszelkich informacji niezbędnych do dokonywania właściwego wyboru produktów. Rozszerzamy zatem zakres publikowanych informacji w przekonaniu, że taka transparentność umożliwi nam budowanie zaufani klientów do firmy i jej produktów – wyjaśnia David Blanchard, szef działu R&D w Unileverze.

Sekcje „Co zawierają nasze produkty” są już dostępne w USA, Wielkiej Brytanii, Holandii i Niemczech. Wkrótce zaczną funkcjonować w kolejnych krajach europejskich.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.