24.11.2019/15:55

UOKiK: W Black Friday to konsument wpada w sidła organizatorów promocji

Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych niespodzianek.

- Z naszego doświadczenia wynika, że tzw. superokazje oznaczają zazwyczaj dla konsumentów wiele haczyków i pułapek, bo to nie konsument łowi okazje, ale raczej wpada w sidła tych, co je organizują - powiedziała w rozmowie z Polską Agencją Prasową rzecznik prasowa UOKiK Małgorzat Cieloch.

Przyznała także, że średnio podczas tego typu promocji, urząd notuję 10 proc. nieprawidłowości, które dotyczą głównie obowiązku informacyjnego. - Najdotkliwszą uciążliwością dla kupujących są oczywiście błędnie podane ceny, czyli brak jasnej informacji, o ile taniej kupujemy - powiedziała Cieloch.

Zwróciła także uwagę na fakt, że część sklepów ogranicza tego dnia stosowanie tzw. dobrych praktyk. Podaje przykład sklepu, który zazwyczaj oferuje klientowi 30 dni na zwrot towaru, a w czasie zakupów w Black Friday skraca ten czas, co jest rozwiązaniem zupełnie legalnym o ile konsument zostanie o tym poinformowany.
Rzecznik UOKiK radzi przed tegorocznym Black Friday, który przypada na 29 listopada, zwrócić uwagę na warunki promocji, a także zachować zdrowy rozsądek i umiar. Wszelkie nieprawidłowości należy zgłaszać do inspekcji handlowej.

PAP przytacza także dane UOKiK z ubiegłego roku. Skargi dotyczyły głównie zawyżania cen na chwilę przed Black Friday, aby w tym dniu wrócić do nominalnych lub minimalnie niższych cen.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.