Upały nie dały zarobić producentom lodów
Spożycie lodów w naszym kraju i tak jest niskie na tle innych rynków (sięga 4 l na głowę mieszkańca, a np. w USA – 20 l), a tym roku zmalało. Jak podaje gazeta powołując się na dane Nielsena, w pierwszej połowie 2012 roku w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej rynek lodów wzrósł o 19,3 proc. pod względem wartości i o 11,1 proc. ilościowo. Natomiast w pierwszej połowie br. stracił 0,7 proc. pod względem wartości i 2,1 proc. pod względem wielkości sprzedaży. Choć pogoda w 99 proc. decyduje o sprzedaży, to trwające przez kilka tygodni upały nie pozwoliły producentom odrobić strat, szczególnie że sezon kończy się 15 sierpnia. Po tym terminie sklepy ograniczają zamówienia, obawiając się, że nie uda im się wyprzedać towaru przed nadejściem chłodów. W pierwszym półroczu 2013 roku Polacy wydali na lody około 408 mln zł. Całoroczna sprzedaż kategorii warta jest około 1,3 mld zł.
12