15.12.2020/09:20

Uwolnij potencjał produktów „food to go”

Mimo, że konsumenci w ostatnim czasie spędzają więcej czasu w gospodarstwach domowych, to poczucie wygody podczas robienia zakupów spożywczych wciąż znajduje się wysoko na liście ich preferencji.

W ostatnich latach makro trendy ukształtowały sposób dokonywania zakupów: wzrost liczby pojedynczych gospodarstw domowych, urbanizacja, dojazdy i dłuższe godziny pracy przyczyniły się do zmiany priorytetów konsumenckich w zakresie czasu pracy. Decyzje dotyczące stylu życia skłoniły konsumentów do konsumpcji poza domem, korzystania z gotowych posiłków i usług dostawczych – takie rozwiązania stały się szybkim sposobem na uproszczenie codziennego życia.
W rezultacie wielu kupujących znaczenie zredukowało czas, jaki przeznaczali na robienie zakupów spożywczych. Duże cotygodniowe zakupy zaczęto zastępować kilkoma mniejszymi wizytami w ciągu tygodnia. Wygodne i szybkie zakupy przestały stanowić już alternatywę - stały się realną potrzebą.

Szeroki wybór asortymentu on-the go

Wychodząc naprzeciw zmieniającemu się trendowi w kierunku szybkich i wygodnych zakupów, detaliści spożywczy zaczęli eksperymentować z formatami sklepów, pojawiły się sklepowe kawiarnie, cukiernie czy placówki gastronomiczne, a oferta dań gotowych wciąż stale się poszerza. W ofercie sklepów można spotkać: porcjowane owoce, sałatki, zestawy sushi, koktajle, napoje kawowe, pozycje śniadaniowe czy dania na ciepło. Dane produkty mają za zadanie zaspokoić różne potrzeby konsumentów w ciągu całego dnia. Taka sytuacja przekłada się niejednokrotnie na dostępność miejsca na półce. Sklepy chcąc sprostać potrzebie wypromowania dużej ilości produktów poszukują rozwiązań, które pomogą im w odpowiedni sposób zarządzać powierzchnią półki. Z pomocą przychodzą systemy i rozwiązania HL Display, które doskonale sprawdzają się w takich sytuacjach. Jednym z wielu rozwiązań w tym zakresie są maty poślizgowe Glide Track™.

To bardzo proste, a jednocześnie skuteczne rozwiązanie merchandisingowe zapewniające widoczność przy jednoczesnej optymalizacji przestrzeni sprzedażowej. Dzięki wykorzystaniu funkcjonalności "gravity-feed" produkty zawsze pozostają widoczne z przodu półki, a braki produktowe są natychmiast wykrywane, co pozwala uniknąć strat sprzedażowych. Maty wykonane są z materiału o niskim współczynniku tarcia, a ponadto to, mogą być instalowane w różnych warunkach, również w chłodniach. Dostępne są w wielu szerokościach i głębokościach, a dzięki szerokiej gamie przednich profili i separatorów, można je łatwo dostosować do różnych rozmiarów produktów. System jest łatwy w instalacji, obsłudze i utrzymaniu porządku. Sprawdza się na wielu kategoriach, zwłaszcza w dziale produktów „Food to go” przy takim asortymencie jak: kanapki, sałatki, jogurty czy zestawy na wynos, ale również na napojach, nabiale, produktach gospodarstwa domowego czy produktach kosmetycznych.

Maty poślizgowe Glide Track™ (fot. materiały prasowe partnera)

Nowością HL Display są dwupoziomowe separatory, które są kompatybilne zarówno z systemem Roller Track™ jak i Glide Track™. Separatory nie tylko pozwalają na oszczędność miejsca na półce, ale również dzięki automatycznemu przesuwaniu produktów na przód półki, pomagają zachować porządek i widoczność asortymentu. Niewątpliwą zaletą systemu jest jego możliwość dopasowania do różnych formatów opakowań.

Dwupoziomowe separatory kompatybilne z systemem Roller Track™ i Glide Mat™ (fot. materiały prasowe partnera)

HL oferuje szereg rozwiązań umożliwiających szybkie i wygodne zakupy, które jednocześnie ułatwiają personelowi utrzymanie porządku - dzięki temu detaliści i producenci mogą uwolnić pełen potencjał produktów spożywczych i napojów.

 

O HL Display

Założona w 1954 roku firma HL Display pomaga sprzedawcom detalicznym i producentom na całym świecie w tworzeniu atrakcyjnych i dochodowych środowisk sklepowych, które wzmacniają doświadczenie zakupowe konsumentów. HL Display współpracuje z klientami w celu zwiększenia sprzedaży, napędzania automatyzacji, inspirowania kupujących i zmniejszenia ilości odpadów. Wszystkie te czynniki składają się na przyjemny odbiór sklepu przez klienta, skłaniają go do wejścia, zakupu i co równie ważne – do powrotu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.