30.11.2013/22:24

Użyteczny elegant

Przy projektowaniu Forda Transita Customa, celem inżynierów było uzyskanie takich samych właściwości jezdnych co w aucie osobowym. Czy to się udało?

Wprowadzono zmiany w zawieszeniu i usztywniono nowego Transita o 37 proc. Zadaniem zespołu ds. dynamiki było również poprawienie przyczepności samochodu na zróżnicowanych nawierzchniach: od suchego asfaltu, po oblodzone i ośnieżone drogi. Oznaczało to konieczność zastosowania elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy ESP, zawierającego znany z nowego Forda Focusa układ TVC, poprawiający stabilność na zakrętach. Transit rzeczywiście dobrze trzyma się drogi, a w zakrętach nie sprawia kierowcy problemu z zapanowaniem nad torem jazdy.

Do ciężkiej pracy

Jednak Transit Custom to przede wszystkim auto do przewozu ładunku. Dlatego producent zastosował w nim szereg rozwiązań podnoszących komfort pracy. Przykłady: uchylna klapa w przegrodzie pozwala na przewożenie długich przedmiotów (do 3 metrów); system ograniczników tylnych drzwi umożliwia ich bezpieczne zablokowanie po otwarciu (w pozycji 90 stopni) – dzięki czemu podczas załadunku lub wyładunku towarów nie zostaną przypadkowo poruszone przez podmuch wiatru lub pęd powietrza; na wzór rozwiązań stosowanych w pikapach, wykładzinę w nowym Fordzie wykonano z wytrzymałego materiału i idealnie dopasowano do kształtu wnętrza auta (wykładzina jest nie tylko łatwa do sprzątania, ale chroni również stalową podłogę przed uszkodzeniami); cztery wydajne, diodowe lampy zapewniają solidne oświetlenie przestrzeni ładunkowej, dlatego przedział transportowy może teraz służyć za mobilne biuro.

Ciekawy wygląd

Nowoczesna, opływowa sylwetka Forda Transita Custom to ten sam dynamiczny charakter, który prezentują osobowe modele marki, stworzone w myśl zasad stylistyki „Kinetic Design”. To istotne, bo stylistyka aut dostawczych staje się dla klientów coraz ważniejszym kryterium wyboru.

Custom ma nadwozie o długości 4,97 lub 5,34 m, z ładownią o pojemności nawet 6,8 m³. Najdłuższe przedmioty, jakie można przewozić nowym Fordem, mogą mieć długość 3,4 m. Na liście silników jest jak na razie jeden turbodiesel 2.2 TDCi w trzech wariantach mocy (100, 125 lub 155 KM).

Wnętrze przedziału pasażerskiego, podobnie jak linia nadwozia, znacznie wyprzedza to, co znaliśmy do tej pory. Nowoczesny, skupiony na kierowcy kokpit zawiera wyprofilowaną, elegancką tablicę przyrządów, której obsługa jest intuicyjna i nie sprawia problemów. Kierowca Transita bez trudu odnajdzie właściwą dla siebie pozycję za kierownicą. Ułatwia to szeroka regulacja położenia fotela, której zakres zwiększono o 30 mm. Z kolei regulacja położenia kierownicy odbywa się teraz dwupłaszczyznowo.







Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 11-12 (130) Listopad - Grudzień 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.