24.09.2018/13:37

Visa wprowadza nowe standardy bezpieczeństwa płatności elektronicznych

Już za rok każda płatność internetowa w Europie będzie musiała spełniać wymogi nowych przepisów, jakie zostały wprowadzone z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa użytkowników usług płatniczych. Dotyczą m.in. silnego uwierzytelniania klienta. Detaliści będą też mogli lepiej wykorzystać nawiązane z konsumentami relacje. Szczegóły wyjaśnia Mark Nelsen, Senior Vice President Open Banking, Visa.

Bezpieczeństwo to podstawa handlu elektronicznego, ale konieczne jest również zachowanie równowagi pomiędzy bezpieczeństwem a wygodą klienta. Jest to szczególnie ważne w świecie, w którym konsumenci mogą dokonywać zakupów z wykorzystaniem całej gamy urządzeń połączonych z internetem, oczekując przy tym, że zostaną obsłużeni w sposób bezpieczny i sprawny. Istnieje poważne ryzyko, że wszelkie utrudnienia przy finalizacji transakcji mogą tylko rozdrażnić konsumenta, który w rezultacie zrezygnuje z zakupu u danego detalisty.

– Visa wprowadza właśnie całą serię nowych rozwiązań zaspokajających potrzeby konsumentów w zakresie bezpieczeństwa i kontroli nad własnymi finansami, a jednocześnie pomagających detalistom w spełnieniu nowych wymogów dotyczących tzw. silnego uwierzytelniania klienta (Strong Customer Authentication), jakie obowiązywać będą na mocy przepisów prawa europejskiego wchodzących w życie we wrześniu 2019 r. Naszym celem jest minimalizacja niedogodności w procesie zakupowym przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa płatności – wyjaśnia Mark Nelsen.

Nie istnieje jedno uniwersalne podejście do weryfikacji tożsamości konsumenta – i to znajduje odzwierciedlenie w nowej regulacji unijnej. Więcej kategorii zakupów wymagać będzie dodatkowych zabezpieczeń w oparciu o zastosowanie co najmniej dwóch elementów autentykacyjnych. Jednakże przy transakcjach o niskim ryzyku, dodatkowe środki bezpieczeństwa często nie będą wymagane.

– Dzięki naszym nowym rozwiązaniom z zakresu bezpieczeństwa, banki i detaliści będą mogli zweryfikować transakcję o niskim ryzyku w czasie rzeczywistym i tym samym zapewnić szybką obsługę klienta. Zostanie to osiągnięte na kilka sposobów – kontynuuje menedżer Visa.

Uwierzytelnianie dwuelementowe

Visa przez dziesięciolecia doskonaliła sztukę rozpoznawania w czasie rzeczywistym potencjalnych oszustw, jakie mogą zostać dokonane przy zakupach. Każdy zakup jest badany z uwzględnieniem różnych czynników, takich jak lokalizacja, typ punktu handlowo-usługowego, wcześniejsze zakupy czy też wartości transakcji – co dostarcza wydawcom kart wiedzę, którą mogą wykorzystać w zwalczaniu ewentualnych nadużyć. Kiedy konsument proszony jest o poddanie się dodatkowym środkom weryfikacji tożsamości, chodzi zazwyczaj o zapobieżenie nieuprawnionemu skorzystaniu z jego środków. Ważne jest jednak, żeby mogło się to odbywać w sposób wygodny i bezproblemowy. Niektórym konsumentom nie przeszkadza – i czują się pewniej – kiedy zostaną poproszeni o wprowadzenie kodu przesłanego SMS-em przez bank.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.