17.11.2021/11:51

Vistula Retail Group zwiększa przychody ze sprzedaży. Zysk w segmencie odzieżowym wzrósł o 17 proc.

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej VRG w okresie trzeciego kwartału 2021 roku wyniosły 305 mln zł i były o 55,7 mln zł (+22 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie poprzedniego roku. 

Na wyniki sprzedażowe 9 miesięcy 2021 r. istotny wypływ miał wprowadzony na terenie całego kraju stan epidemiologiczny, który spowodował wyłączenie z handlu sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w centrach handlowych w miesiącu styczniu oraz od 20 marca do początku maja 2021 r.

W III kwartale 2021 roku nastąpił wzrost sprzedaży zarówno w sieci offline (o 18 proc. r/r) oraz sprzedaży online o 8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Udział sprzedaży online w przychodach segmentu odzieżowego wyniósł 20 proc. w III kwartale 2021 roku w porównaniu do 21 proc. udziału sprzedaży online w III kwartale 2020 roku. 

Zauważalny powrót klientów do sieci stacjonarnej po otwarciu salonów z początkiem maja i przekierowanie ruchu z kanału online do offline było również widoczne w III kwartale 2021 roku. Firma obserwowała wzrost wejść do sklepów w stosunku do ubiegłego roku oraz zwiększone zainteresowanie zakupami produktów z kolekcji formalnej.

W okresie 9 miesięcy 2021 roku nastąpił wzrost sprzedaży w sieci offline (o 6 r/r) oraz spadek sprzedaży online (o 6 proc. r/r) w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Udział sprzedaży online w przychodach segmentu odzieżowego wyniósł 28 proc. po 9 miesiącach 2021 roku w porównaniu do 30 proc. udziału sprzedaży online za okres 9 miesięcy 2020 roku. Odnotowano wzrost sprzedaży w raportowanym okresie pomimo dłuższego okresu zamknięcia sklepów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. 

Zysk brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego w III kwartale 2021 roku wyniósł 92,3 mln zł i był o 33 proc. wyższy od wygenerowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. Marża brutto ze sprzedaży wzrosła o 7,2 pp. do poziomu 54,8 proc. w stosunku do III kwartału 2020 roku. Wzrost marży brutto wynikał ze wzrostu udziału sprzedaży kanału offline (charakteryzującego się wyższym poziomem marży brutto ze sprzedaży) w sprzedaży detalicznej oraz zmianami w prowadzonej polityce promocyjnej (ograniczenie akcji promocyjnych).

Zysk brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego w okresie 9 miesięcy 2021 roku wyniósł 208,9 mln zł i był wyższy o 17 proc. od wygenerowanego w okresie 9 miesięcy 2020 r. Marża brutto za okres 9 miesięcy 2021 wyniosła 52,9 proc. (9M 2020 r.: 46,5 proc.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także