22.02.2017/14:26

W 2016 r. Poczta Polska zwiększyła sprzedaż usług kurierskich o 20 proc.

Aż o jedną piątą wzrosła sprzedaż usług kurierskich w Poczcie Polskiej w 2016 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Cały rynek paczkowy dla biznesu w Poczcie Polskiej wzrósł w tym czasie o 17 proc. Dynamicznie rozwijają się także usługi z opcją odbioru w punkcie. W porównaniu do 2015 roku ich sprzedaż usług wzrosła o dwie trzecie.

W ubiegłym roku Poczta Polska dynamicznie rozwijała segment paczkowy poprzez nowa ofertę i  strategiczne alianse.  Budując pozycję w przestrzeni międzynarodowej Poczta podpisała  porozumienie o strategicznej współpracy w skali globalnej z chińskim gigantem kurierskim, STO Express, który wysyła ponad 14 mld przesyłek rocznie. Współpraca z Pocztą Polską dotyczy logistyki, magazynowania, konfekcjonowania i dostarczania przesyłek na terenie Europy i Azji. Firma podpisała również strategiczne porozumienie z Ruch S.A, zwiększając docelowo sieć punktów odbioru do prawie 7 tys. Tym samym sieć click & colect Poczty Polskiej jest dziś największą tego typu w kraju. Dodatkowo, od listopada klienci sklepu prowadzonego przez Allegro - największą platformą handlu elektronicznego w Polsce - mogą korzystać z trzech rodzajów przesyłek obsługiwanych przez Pocztę.

Poczta Polska wprowadziła w ubiegłym roku nowe kategorie wagowe paczek - te najchętniej wybierane przez klientów stały się jeszcze bardziej przystępne cenowo. – Zmiany stały się dużym udogodnieniem dla przedsiębiorców z branży e-commerce. Nasze działania sprzedażowe spowodowały, że na koniec 2016 roku pozyskaliśmy o 4,5 proc. klientów umownych więcej niż rok wcześniej – zaznaczył Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.

Klienci biznesowi Poczty Polskiej w dalszym ciągu chętnie korzystają z usługi z opcją „pobranie”. W zeszłym roku sprzedaż usług z takim rozwiązaniem wzrosła o 13 proc. w porównaniu do 2015 roku. – Oznacza to, że klienci w dalszym ciągu cenią sobie swobodę wyboru i bezpieczeństwo, pozostawiając do ostatniej chwili finalizację transakcji – podkreśla Paweł Kopeć.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • bj 23.02.2017

    Dyrektor Paweł Kopeć ukrywa prawdę o usługach kurierskich, które są oszukańcze, albowiem kurier nie dostarcza paczki i nawet nie zostawia awizo , tylko na poczcie prosi o wystawienie awizo powtórne i te roznosi listonosz. I kurier i Poczta udaje, że wypełnienia swoje zobowiązanie, a na złożoną reklamację Poczta wykręca się od wyjaśnień i pisze, że nic nie wie. Nawet nikt nie pofatygował się, aby zbadać jak wygląda to niby dostarczanie paczki. Tak wygląda postęp w Poczcie Polskiej.
    Bohdan Juchniewicz

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.