27.03.2017/14:18

W 2017 r. mobile będzie odgrywać większą rolę niż kiedykolwiek

Jeszcze kilka lat temu oczekiwano, że każdy sklep internetowy stworzy dla swoich klientów osobną aplikację mobilną. Obecnie ponad połowa specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym, nie uwzględnia aplikacji mobilnych w swojej strategii. Tendencja „mobile first” ulega zmianie – retailerzy stawiają na w pełni zoptymalizowane i responsywne strony internetowe. Aplikacje natomiast powinny pozwalać użytkownikom na coś więcej, niż tylko przeglądanie ofert i aktualnych promocji. 

Jak wskazuje najnowszy raport „Beyond Mobile: The Future of Digital Commerce”, jedna trzecia właścicieli sklepów internetowych w Wielkiej Brytanii nie ma aplikacji mobilnej. Cytowane badanie zostało przeprowadzone przez Episerver, dostawcę narzędzia umożliwiającego zarządzanie handlem internetowym, treścią i marketingiem w ramach jednej platformy w chmurze. 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Episerver, 66% specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym, decyduje się nie uwzględniać aplikacji mobilnych w strategii komunikacji z klientami. Zamiast tego, zdecydowana większość marek (80%) stawia na responsywne strony internetowe, ułatwiające klientom nawigację po sklepie. 

– W 2017 roku mobile będzie odgrywać większą rolę niż kiedykolwiek wcześniej, przede wszystkim w handlu detalicznym. Wpływa na to przede wszystkim powszechność urządzeń mobilnych – dla przykładu w Wielkiej Brytanii blisko 70% użytkowników posiada tablety. Jednak podczas gdy handel mobilny będzie niezwykle ważny dla dzisiejszych sprzedawców, dedykowane aplikacje mobilne w dużej mierze wychodzą z mody – zauważa David Bowen, Head of Product w Episerver. 

Również na polskim rynku aplikacje mobilne nie są już jednym z głównych kanałów komunikacji z klientami. Badanie „Biznes w sieci”, zrealizowane przez IAB Polska w 2016 roku, wskazuje, że zaledwie 11% firm wykorzystuje ten kanał w dialogu z konsumentem, podczas gdy w rozwój własnej strony internetowej inwestuje 80% przedsiębiorstw. 

Skuteczna kampania marketingowa powinna zakładać komunikację z konsumentami za pośrednictwem wielu kanałów. Stawiając na mobile, warto jednak pamiętać, by funkcjonalność aplikacji była dla odbiorców ciekawa, angażująca i przydatna. Atrakcyjną formą dialogu z klientami, choć wykorzystywaną wciąż przez niewielką liczbę firm, mogą być powiadomienia push. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez firmę Kahuna „Mobile Marketing Index” wskaźnik otwarć tego typu komunikatów sięga nawet 62%. 

– Powiadomienia push mogą być podstawą do zbudowania silnej, angażującej relacji z klientami. Umożliwiają bowiem szybkie informowanie odbiorców o nowych ofertach czy ograniczonych czasowo promocjach, o których mogą dowiedzieć się jako pierwsi. Krótkie, atrakcyjne wizualnie powiadomienia, zawierające tekst, grafikę czy linki do landing page są szczególnie efektywnym sposobem na zaktywizowanie klientów, także w trybie offline –  podkreśla Marek Włodarczyk, Country Manager w Optivo. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.