Biedronka przyspiesza z inwestycjami. Sieć otworzy w 2017 r. ponad 100 sklepów i nowe centrum logistyczne
Grupa Jeronimo Martins, do której należy sieć sklepów Biedronka oficjalnie potwierdziła świetne wyniki sprzedaży w 2016 r. Jednocześnie operator zapowiedział potężne inwestycje sięgające 700 mln euro, to ponad 200 mln euro więcej niż w 2016 r. W Polsce firma otworzy ponad 100 sklepów i nowe centrum dystrybucyjne, będzie także dalej modernizować sklepy Biedronka.
Władze portugalskiej Grupy Jeronimo Martins podkreślają, że w 2017 r. wszystkie sieci należące do grupy mają utrzymać silną dynamikę w handlu, którą będzie wspierać strategia skoncentrowana na konsumencie i wzroście sprzedaży. Firma nie przewiduje spowolnienia w obszarze działalności promocyjnej na żadnym z rynków, ani zmniejszenia presji na ograniczenie kosztów.
W przypadku polskiego rynku firma widzi dobre perspektywy związane z pozytywnym otoczeniem konsumpcyjnym. Biedronka będzie koncentrować się na zwiększeniu średniej wartości koszyka zakupowego i spodziewa się powiększyć sieć sklepów o więcej niż 100 sklepów (netto).
- Ubiegły rok jednym z najlepszych dla sieci Biedronka. Sieć zdołała poprawić swoją strukturę, aby lepiej odpowiadać na dynamicznie zmieniające się otoczenie rynkowe i maksymalizować korzyści płynące z bardziej sprzyjającego otoczenia konsumpcyjnego – komentował wyniki największego detalisty w Polsce Pedro Soares Dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.
Przypomnijmy, że w 2016 r. sieć otworzyła 83 sklepy, a zamknęła 28. To oznacza, że netto do sieci dołączyło jedynie 55 placówek. Zapowiadane otwarcie ponad nowych 100 sklepów (netto) oznacza istotne przyspieszenie rozwoju sieci sklepów.
W 2017 r. grupa planuje inwestycje na poziomie 700 mln euro. Znaczną część środków pochłoną wydatki rozwój siatki logistycznej, w tym otwarcie kilku centrów dystrybucyjnych: po jednym w Polsce i Portugalii i trzech w Kolumbii.
Grupa jest przygotowana na następny wymagający rok i pewna swoich zdolności do dalszego wzrostu w 2017 r. Firma chce skupić się na obsłudze klienta w najlepszy możliwy sposób.
W 2016 r. wydatki inwestycyjne grupy Jeronimo Martins wyniosły 482 mln euro (w 2015 r. było to 412 mln euro). 44 proc. kwoty zostało przeznaczone na rozwój sieci sklepów i budowę nowych centrów dystrybucji. Firma mocno inwestowała w modernizację sieci sklepów, tak aby dostarczyć klientom jak najlepsze doświadczenie zakupowe, poprawić efektywność operacyjną i innowacyjne rozwiązania, które odegrały kluczową rolę we wzroście sprzedaży LFL.
W 2016 r. 48 proc. nakładów inwestycyjnych grupy, czyli 233 mln zł (w 2015 r. było to 204 mln euro) pochłonęły inwestycje w sieć sklepów Biedronka. Operator uruchomił w Polsce 83 sklepy i zmodernizowała 221 placówek handlowych (w 2015 r. firma wyremontowała 155 sklepów). Należąca do grupy sieć drogerii pod szyldem Hebe urosła w 2016 r. o 26 placówek handlowych.
1 komentarz
-
23.02.2017
Niech te wszystkie markety szlak trafi a wy głupie ludzie myślicie że one tu są dla dobra obywatela .
4