17.10.2019/12:42

W 2019 r. Polska pozostanie dla Tesco czwartym rynkiem pod względem sprzedaży brutto

Tesco działa w dziewięciu krajach Europy i regionu Azji-Pacyfiku. Rynek brytyjskie jest zdecydowanie największy pod względem sprzedaży brutto. Według prognoz firmy Edge by Ascential, wyniki sprzedażowe uplasują Polskę na 4. miejscu.

Tesco pod względem sprzedaży zajmuje 15. pozycję w globalnym rankingu detalistów. Jest też największym graczem w Wielkiej Brytanii. Sieć realizuje strategię wielokanałową – prowadzi hipermarkety, supermarkety, dyskonty, sklepy osiedlowe, formaty convenience oraz serwis e-grocery. Od momentu przejęcia firmy hurtowej Booker, Tesco dostarcza też towary do ponad 6 tys. niezależnych detalistów.

Kluczowym rynkiem dla Grupy Tesco jest Wielka Brytania. Szacowana sprzedaż brutto na Wyspach sięgnie w 2019 r. 76 mld funtów. E-commerce będzie odpowiadać za 6,0 proc. sprzedaży ogółem.

Drugim co do wielkości sprzedaży rynkiem Tesco jest Tajlandia – prognoza na 2019 r. to 5,6 mld funtów sprzedaży brutto, z czego tylko 1,7 proc. w kanale e-commerce.

Na trzeciej pozycji lokuje się Irlandia, z prognozowaną sprzedażą w wysokości 3,6 mld funtów – przy czym na tym rynku kanał e-commerce ma największy udział w sprzedaży ogółem, w wysokości 6,3 proc.

Polska lokuje się na czwartej pozycji, z prognozowaną sprzedażą w wysokości 2,5 mld funtów, z czego 4,9 proc. przypadnie na e-commerce.

Dalsze miejsca zajmują Węgry (2,5 mld), Czechy (2,2 mld), Słowacja (1,8 mld), Malezja (1,1 mld) oraz Indie (0,3 mld).

Źródło: Edge by Ascential, Tesco Omnichannel Retailer Report, 2019

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.