07.06.2020/17:32

W 2022 r. przychody sieci Dino przekroczą 14 mld zł

Analitycy DM BDM uważają, że bardzo wysoki popyt z marca i zakupy na zapas dokonywane przez klientów, oznaczają w przypadku Dino Polska „skonsumowanie” części odczytów sprzedaży porównywalnej w kwietniu. Co przełoży się na wyniki spółki w kolejnym kwartale.

Analitycy DM BDM wskazują, że biorąc pod uwagę wysoką bazę like-for-like z ubiegłego roku (+17 proc.), może to przełożyć się osiągnięcie w II kw. 2020 r. wartości w przedziale 0-5 proc., co byłoby najsłabszym historycznie rezultatem.

W swoim modelu eksperci przyjęli, że grupa zwiększy w bieżącym kwartale powierzchnię sieci o ok. 24 proc. r/r i finalnie wygeneruje ok. 2,36 mld zł przychodów. Estymują, że EBITDA zwiększy się do 204 mln zł, a wynik netto do 114,2 mln zł.

W perspektywie całorocznej zakładają, że Dino otworzy ok. 240 sklepów, przez co łącznie będzie prowadziło sieć 1460 placówek handlowych (+19,7 proc. r/r). CAPEX powinien zwiększyć się do 950 mln zł.

Analitycy prognozują, że dynamika sprzedaży porównywalnej wyniesie ok. 10 proc. Należy przypomnieć, że zarząd spółki oczekuje niskich dwucyfrowych wartości.

Eksperci DM BDM szacują, że w 2020 r. przychody Dino Polska będą bliskie 9,9 mld zł, EBITDA wzrośnie do 916 mln zł, a zysk netto do 534 mln zł. W kolejnych latach przychody wzrosną do ponad 12 mld zł w 2021 r. i 14,26 w roku 2022. EBITDA w tych latach wyniesie kolejno ponad 1 i 1,27 mld zł.

Eksperci podkreślają, że ostrożniej podchodzą do kwestii utrzymania marży EBITDA, podobnie jak w bieżącym roku (w 2020-21 spadek po 0,2 p.p. r/r; wchodzenie do nowych województw może się wiązać np. ze wzrostem wydatków na marketing czy inwestowanie w ceny).

Adrian Górniak, analityk Dom Maklerski BDM S.A.:"Podtrzymujemy negatywne nastawienie do akcji Dino. Uważamy,  że założenia konsensusu dot. ścieżki wynikowej w kolejnych latach są zbyt optymistyczne, m.in. w zakresie kształtowania się marży EBITDA, co przy bardzo wymagających poziomach mnożników rynkowych, stwarza pole  do rozczarowań. Sądzimy, że spodziewany przez nas słabszy (tj. niski jednocyfrowy) odczyt sprzedaży porównywalnej i tym samym niższa niż „standardowo” dynamika EBITDA w II kw. 2020, mogą osłabić sentyment  do walorów grupy w najbliższych miesiącach. Dodatkowo, w naszej ocenie premia dla wskaźników EV/EBITDA i P/E na lata 2020-22 względem grupy porównawczej jest zbyt wysoka. Mając na względzie wymienione czynniki, wydajemy zalecenie Sprzedaj z ceną docelową 142,0 zł/walor."
Dodaj komentarz

Więcej na temat:

1 komentarz

  • Udar 07.06.2020

    Analiza chyba na zlecenie. Dino jest mocne, cena docelowa powyżej 220

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.