08.03.2024 / 13:03
StoryEditor

Handel na wsi rządzi się swoimi prawami. Sieci handlowe próbują trafić do klientów z obszarów wiejskich [ANALIZA]

Na zdj. sklep sieci Cho No Tu (fot. mat. prasowe/zdj. ilustracyjne)
Obecnie blisko jedna piąta (18,7 proc.) polskich gospodarstw domowych mieszka na obszarze typowo wiejskim, a zachowania zakupowe tej grupy różnią się w porównaniu z całą populacją. Co się dzieje na wsi i jak trafić do klientów na takich terenach?

Z najnowszego Rocznika Statystycznego RP prezentującego dane za 2022 r. można dowiedzieć się, że na wsiach mieszka ponad 15,2 mln osób, tj. nieco ponad 40 proc. populacji nasze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.09.2025 / 11:34
StoryEditor
Lidl z talenciakami dotrze też do szkół w najbiedniejszych regionach Polski
”Szkoły Pełne Talentów” znów w Lidlu (fot. Lidl)

Już 1 września startuje kolejna edycja akcji sieci Lidl “Szkoły Pełne Talentów”. Klienci sieci przy okazji zakupów będą mogli wspierać wybrane przez siebie placówki oświatowe, rejestrując na ich konta zebrane “Talenciaki”. W tym roku sieć wprowadziła nowość – Skarbonę Talenciaków, w ramach której wsparcie otrzymają szkoły z najbiedniejszych gmin w Polsce.

„Szkoły Pełne Talentów” to program, dzięki któremu polskie szkoły mogą zdobyć wartościowy sprzęt dla swoich podopiecznych. Rejestrować można się przez cały czas trwania akcji, c...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.09.2025 / 10:00
StoryEditor
Tak zmienia się sprzedaż słodyczy w Polsce. Oto najnowsze dane
(fot. Shutterstock)

Słodycze to bardzo szeroki, różnorodny, a co więcej też innowacyjny i rozwijający się rynek. Zaliczamy do nich uwielbianą przez wszystkich czekoladę, praliny, przeróżne ciastka, batony, biszkopty, rogaliki, słodkie wafelki, również gumy czy lizaki. Jednym słowem – wszystko to, po co mamy ochotę sięgnąć do porannej kawy. Jednak ze względu na zmieniające się trendy konsumentów i popularyzowany zdrowy tryb życia, pojawia się wiele produktów w znacznie odchudzonej, zdrowszej, bardziej naturalnej wersji. Analiza CMR pokazuje, jak zmienia się rynek słodyczy w Polsce.

Analizując lokalizację sprzedaży w pierwszym półroczu 2025 widzimy dużą koncentrację przypadającą na dyskonty, odpowiadające za niemal połowę wartości generowanej przez wszystki...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. wrzesień 2025 22:34