22.08.2020/14:28

W 2025 r. jedna trzecia rynku spożywczego w Polsce będzie należeć do dyskontów

Do 2025 r. udział dyskontów w rynku spożywczym w Polsce przekroczy 35 proc. - wynika z raportu firmy badawczej PMR. Dla porównania, w 2019 r. udziały graczy z tego kanału, czyli sieci jak Biedronka, Lidl, Netto i Aldi, wynosiły niemal 28 proc.

PMR zakłada, że dynamika wzrostu sprzedaży w kanale dyskontów będzie przewyższać dynamikę rynku spożywczego jako całości. Mimo tego spadnie. W 2018 r. wynosiła 8,1 proc., w roku ubiegłym 9,1 proc., a prognoza na 2020 r. to już "tylko" 6 proc. wzrostu kanału dyskontowego.

- Chociaż widać oznaki powolnego nasycenia tym formatem, dyskonty wciąż rozwijają się bardzo dynamicznie. Wpływ na to mają w dużej mierze olbrzymie inwestycje oraz wydatki reklamowe i promocyjne dwóch sieci sklepów: Biedronki i Lidla - komentują autorzy badania.

Zwracają przy tym uwagę, że kanał dyskontowy czekają w ciągu najbliższych dwóch lat spore zmiany. Jedną z przyczyn jest transformacja sklepów Tesco na dyskonty po tym, jak aktywa brytyjskiego detalisty zostaną przejęte przez Netto (Salling Group). Po drugie, w Polsce zadebiutował nowy gracz, rosyjska sieć Mere, która deklaruje zamiar otwarcia w naszym kraju ponad 100 sklepów w formacie hard dyskontów.

Wyniki analizy PMR jasno wskazują, że najpopularniejszym kanałem zakupów w Polsce są dyskonty. W ciągu trzech miesięcy poprzedzających badanie przeprowadzone w kwietniu 2020 r., zakupy w dyskontach robiło blisko dziewięciu na 10 Polaków. W dyskontach częściej niż inne grupy kupują mężczyźni, osoby w wieku 35-54 lat, ale także osoby z wyższym wykształceniem.

Prognoza PMR zakłada wzrost wartości rynku spożywczego w Polsce do 295,4 mld zł w 2020 r. i aż do 352 mld zł w roku 2025. Dla porównania, w 2016 r. cały rynek szacowany był na 255,6 mld zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także