10.08.2020/10:58

W czasie pandemii klienci rezygnują z mięsa. Gigantyczne wzrosty sprzedaży wegeproduktów

Diety roślinne są na fali. Sprzedaż tofu w Biedronce wzrosła o ponad 100 proc. Na wegańskie wersje stawiają tak znane marki jak Bakoma, majonez Kielecki, Grycan czy Jutrzenka – donosi „Rzeczpospolita”. 

Diety roślinne są na fali. Sprzedaż tofu w Biedronce wzrosła o ponad 100 proc. Na wegańskie wersje stawiają tak znane marki jak Bakoma, majonez Kielecki, Grycan czy Jutrzenka – donosi „Rzeczpospolita”. 

Ponad 40 proc. Polaków zmieniło podczas pandemii zawartość swoich talerzy. Co czwarty ograniczył jedzenie mięsa lub wprowadził jego roślinne zamienniki i ograniczył nabiał – wynika z badania Market Research World dla firmy Upfield. Już z ubiegłorocznego Raportu Food-Trendów serwisu Pyszne.pl wynikało, że 1 mln Polaków w wieku 18–65 lata nie jada mięsa, a 2 mln zaczyna ograniczać jego spożycie – przypomina „Rzeczpospolita”.

Według danych Biedronki w pierwszej połowie 2020 r. sieć sprzedała o 160 proc. więcej tofu Go Vege w porównaniu z takim samym okresem 2019 r. Powodzeniem cieszą się hummusy Go Vege – ich sprzedaż wzrosła o 40 proc. – Dlatego wprowadziliśmy do oferty kolejne produkty, które są odpowiednie także dla wegan: Vege Burgery w sześciu smakach, plastry wegańskie, majonez wegański czy kiełbaski sojowe – mówi Jan Kołodyński z biura prasowego Biedronki. – Dobrym przykładem jest ogólnopolska premiera w naszej sieci produktów Bakomy linii Ave Vege czy też stała obecność zastępników mleka marki ALPRO na półkach naszych sklepów – dodaje.

Więcej na temat trendów żywieniowych w czasie pandemii przeczytacie w Rzeczpospolitej
 

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Radek 11.08.2020

    Szanowni Państwo,
    to nie zmiana przyzwyczajeń a sposobu dokonywania zakupów. Cały catering (słynny Pan Kanapka) dostarczał produktów vege podobnie jak restauracje i bary. W okresie pandemii i pracy zdalnej te zakupy przeniosły się do domów/sklepów. To jak częsty problem z interpretacją danych Nielsen. Jeżeli coś jest w "luzie" bądź "z lady" (mięso i wędliny) Nielsen tego nie widzi …

  • Radek 11.08.2020

    Szanowni Państwo,
    to nie zmiana przyzwyczajeń a sposobu dokonywania zakupów. Cały catering (słynny Pan Kanapka) dostarczał produktów vege podobnie jak restauracje i bary. W okresie pandemii i pracy zdalnej te zakupy przeniosły się do domów/sklepów. To jak częsty problem z interpretacją danych Nielsen. Jeżeli coś jest w "luzie" bądź "z lady" (mięso i wędliny) Nielsen tego nie widzi …

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także