W czasie pandemii nie przybyło internautów, ale więcej użytkowników sieci kupuje online
Jak ustalił Kantar na zlecenie Google, w okresie kwarantanny liczba użytkowników Internetu nie wzrosła istotnie, natomiast większy ruch w sieci związany jest z podwyższoną aktywnością dotychczasowych internautów, którzy m.in. zwiększyli zakupy online – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.
Jak podaje DGP, użytkownicy sieci zwiększyli w czasie pandemii swoją aktywność przede wszystkim w obszarze zdalnej nauki i pracy (odpowiednio 73 i 60 proc.). Częstsze były także spotkania online z rodziną (49 proc.) i załatwianie spraw administracyjnych (41) proc. Z kolei 30 proc. respondentów podało, że zwiększyli aktywność w zakresie e-zakupów.
Jako powody przeniesienia zakupów do kanału online respondenci podawali najczęściej zamknięte sklepy (59 proc.). Tylko po kilka procent badanych jako powód podało większe bezpieczeństwo, polecenie rodziny lub znajomych oraz większą wygodę.
Spośród kategorii produktowych, które najbardziej zyskały online podczas pandemii, DGP wymienia odzież i obuwie (59 proc.), dom i ogród (42 proc.), akcesoria hobbystyczne (36 proc.), kosmetyki (35 proc.), książki i muzyka (34 proc.) i elektronika (32 proc.). Artykuły spożywcze wskazało tylko 9 proc. respondentów.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
15