21.10.2020/13:16

W czwartym kwartale wzrosty w e-commerce mogą sięgnąć poziomów z wiosny

Druga fala pandemii koronawirusa i idące w parze z nią kolejne obostrzenia powodują kolejne przyspieszenie wzrostów w kanale e-commerce. Eksperci przewidują, że mogą być one podobne do tych wiosennych, ale teraz e-sklepy są lepiej przygotowane na wzrost zamówień.

– Od marca do maja obserwowaliśmy gwałtowny skok wartości obrotów w e-commerce, ale z każdym kolejnym miesiącem następowało powolne wypłaszczenie tej dynamiki. W poprzednich latach sprzedaż detaliczna online we wrześniu bardzo przypominała sierpniową. Ten rok jest zupełnie inny. Wg najnowszych danych GUS za wrzesień wartość sprzedaży online wzrosła o 9,5 proc. względem sierpnia. Widać zatem oznaki kolejnego ożywienia w tym obszarze, co niewątpliwie jest efektem przyspieszenia pandemii – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, managing partner Unity Group, specjalizującej się w transformacji cyfrowej sklepów.

Ekspert dodaje jednocześnie, że w normalnych okolicznościach IV kwartał odpowiadał za 30-35 proc. rocznych wpływów sklepów internetowych. Nasilający się wpływ pandemii i coraz bardziej restrykcyjne obostrzenia dają podstawy by sądzić, że tym razem olbrzymi ruch zakupowy notowany zazwyczaj w tym okresie, może się w bardzo dużym stopniu przenieść do Internetu.

– Zagrożenie drugim lockdownem nieuchronnie wywoła kolejną falę większego zainteresowania zakupami w sieci wielu kategorii produktowych, nawet tych, które do tej pory tradycyjnie nie były realizowane w kanale on-line, jak np. spożywcze. Dlatego spodziewam się, że już na początku listopada dojdzie do wyraźnego odbicia na rynku e-commerce. Może nawet o podobnej sile, jak ożywienie obserwowane w marcu. Bardziej zapobiegliwe firmy przygotowują się na ten boom popytu już od pół roku, dlatego w większości przypadków nie spodziewałbym się zakłóceń w realizacji zamówień i dostawie towaru – mówi Rudno-Rudziński i dodaje, że dla wielu przedsiębiorstw najbliższe tygodnie będą sporym wyzwaniem logistycznym

Jednak jest też cała rzesza przedsiębiorstw handlowych, dla których nadchodzące tygodnie i miesiące będą dużym wyzwaniem organizacyjnym. Widzimy to po liczbie zapytań dotyczących wdrożenia rozwiązań usprawniających sprzedaż w kanale online – powiedział Grzegorz Rudno-Rudziński.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także