29.09.2020/21:54

W dobie pandemii pracownicy sklepów wymagają dodatkowych zabezpieczeń

Większość sklepów w naszym kraju przystosowało swoją przestrzeń handlową do nowych wymogów sanitarnych. Wprowadziły one rozwiązania, które mają chronić zarówno klientów, jak i pracowników. W dużej części punktów handlowych przy kasach znajdziemy plastikowe przesłony oraz znaki wskazujące bezpieczną odległość. Czy to wystarczy? Jakie dodatkowe rozwiązania z myślą o osobach zatrudnionych mogą wprowadzić punkty sprzedaży?

Po zakończeniu lockdownu nadal słyszymy o ogniskach zakażeń koronawirusem. Najniebezpieczniejsze pod względem masowych przypadków są zakłady pracy, placówki medyczne, a także m.in. wesela i sklepy. Przyczyną jest niestety niedostateczna dbałość o higienę w tych miejscach.

W dużej części punktów handlowych spotkamy rozwiązania, które mają nas ustrzec przed wirusami i bakteriami. Niestety zaniedbanych zostało dużo elementów m.in. temat wózków, koszyków sklepowych i przestrzeni wspólnej. Pamiętajmy, że osoby zatrudnione w punktach sprzedaży pracują obecnie pod niewyobrażalną presją. Każdego dnia dostając informacje o nowych zachorowaniach idą do pracy narażając siebie i swoich bliskich.

Klienci coraz rzadziej myślą o tym, aby przed wejściem do wybranego punktu zdezynfekować ręce i założyć rękawiczki. Niestety zmniejsza się przez to bezpieczeństwo personelu sklepu, który przez co najmniej 8 godzin dziennie ma kontakt z wózkami i produktami na półkach.

Warto postawić na edukację konsumentów oraz pracowników. Marki powinni zadbać o informacje w widocznych miejscach przypominające o społecznym dystansie i innych sposobach mających na celu ograniczenie rozprzestrzenianie się pandemii. Natomiast w przypadku pracowników należy zadbać o systematyczne szkolenia odnośnie higieny i środków ostrożności oraz wdrożyć nowoczesne działania, które systemowo pozwolą zadbać od osoby zatrudnione.

- Punkty sprzedaży stawiają również na rozwiązania zaawansowane technologicznie jak np. komunikaty głosowe zachęcające do płatności bezgotówkowych i do zachowania bezpiecznej odległości w stosunku do kasjera – wskazuje Patrycja Ficek, dyrektor operacyjny w Terytorium. - Co więcej, można wykorzystać do tego również bannery, informacje przy regałach oraz ulotki przypominające o odpowiednim zachowaniu ­– dodaje.

Wprowadza się również nowe zasady, które mają uchronić nas przed zarażeniem się. Przykładowo zawieszana jest sprzedaż produktów garmażeryjnych do pojemników własnych oraz wstrzymywane są degustacje promocyjne. Nierzadko wprowadzone są obostrzenia odnośnie personelu obsługującego ladę z produktami świeżymi. Osoby te zobowiązane są do wykonywania swoich obowiązków wyłącznie w rękawiczkach oraz korzystania z jednorazowych fartuchów.

- Marki w szczególności powinny mieć na uwadze bezpieczeństwo pracowników. To oni przez długi czas w ciągu dnia są narażeni na różne zagrożenia. Firmy, które czują się w obowiązku zadbać o personel zapewniły komfortowe maski ochronne, rękawiczki jednorazowe oraz płyny do dezynfekcji – takie zachowanie nie powinno być wyjątkiem a standardem – wskazuje Jochen Schramm, wiceprezes zarządu w Henry Kruse Polska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także