11.11.2016/12:23

Honorata Jarocka z firmy Mintel analizuje rynek innowacji w kategorii słodyczy czekoladowych

Na podstawie informacji z bazy GNPD (Globalna Baza Nowych Produktów) firmy Mintel wynika, że w ciągu ostatniego roku, tj. pomiędzy listopadem 2015 a październikiem 2016 roku, największy odsetek nowych produktów w kategorii słodyczy czekoladowych w skali globalnej wykorzystywał oświadczenia dotyczące sezonowości (23 proc.).

Oświadczenia z grupy etycznych, dotyczące czynnika ludzkiego np. fair trade (16 proc.) lub informacji o tym, że produkt jest przyjazny dla środowiska (16 proc.), były równie istotne. Co ciekawe, w grupie najczęściej stosowanych oświadczeń znalazły się te ukierunkowane na zdrowy styl życia, np. mówiące o tym, że produkt jest spójny z dietą wegetariańską (11 proc.) lub dietą bezglutenową (9 proc.).

Kraje, które odpowiadały za największy odsetek innowacji w badanym okresie to Niemcy, Stany Zjednoczone oraz Francja – każdy z nich odpowiadający za ok. 8 proc. nowych wdrożeń.

Patrząc przez pryzmat innowacji dotyczących smaków, okazuje się, że warianty ‘plain’ (bez dodatków) występowały najczęściej (34 proc.). Kolejne były smaki – orzechowy (orzech laskowy), karmelowy i migdałowy.

Sposoby, jakie stosują marki, aby ‘ulepszyć’ nasze doświadczenia związane z konsumpcją

Aby ‘udoskonalić’ doświadczenia konsumentów związane z sięganiem po czekoladę, marki coraz chętniej wykorzystują odwołania do smaku i siły czystego ziarna kakao, co również wiąże się z mocniejszym akcentowaniem pochodzenia ziaren na opakowaniu. Obserwujemy także innowacje wokół wariantów spójnych z dietą wegańską – zarówno warianty ‘mleczne’, jak i czekolady ‘białe’. Takie produkty nie tylko trafiają w gusta wegan, lecz także osób, które mają nietolerancję laktozy (lub nadwrażliwość na laktozę), a także konsumentów, którzy lubią próbować nowości. Marka Ritter Sport poszła o krok dalej i wypuściła czekolady, które nie tylko są wegańskie, ale również wzbogacone o pradawne zboża, takie jak komosa ryżowa i amarantus – taktyka, która pozwala nie tylko na eksperymenty z teksturą, ale również na wzbogacenie profilu odżywczego czekolady.

Coraz częściej widoczne są także zapożyczenia z Azji – mówimy tutaj zarówno o ‘włączaniu’ herbaty (np. herbata matcha) do czekolady, jak i o wariantach nazywanych czekoladą ‘czarną’, które mają szansę zdobyć serca smakoszy czekolady również w innych regionach.

Ciekawym kierunkiem są też eksperymenty ze składnikami botanicznymi – zarówno elementy kwiatowe, jak i zioła – składniki, które pozwalają jeszcze mocniej wydobyć i podbić smak ziaren kakao. W skali globalnej widzimy szczególne zainteresowanie na przykład lawendą, różą czy fiołkiem.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.