28.09.2018/14:17

W Rosji rośnie gigant rynku FMCG. Wyprzedza sieć Magnit

Rosyjska sieć sklepów monopolowych Red & White (ros. Karsnoje & Biełoje) zajęła drugie miejsce pod względem tempa otwarć sklepów wśród największych detalistów, wyprzedzając mocnego konkurenta – sieć sklepów Magnit. Co miesiąc firma należąca do biznesmena z Czelabińska otwiera około 150 nowych sklepów.

W okresie styczeń-czerwiec 2018 roku sieć Red & White zajęła drugie miejsce rynku FMCG pod względem tempa nowych otwarć, zostawiając w tyle sieć sklepów Magnit zwiększając liczbę sklepów o 882 nowych punktów handlowych. W tym samym okresie Magnit otworzył 610 sklepów.

Liderem pod względem liczby otwarć, jak było w ostatnich latach jest firma X5 Retail Group, w skład której wchodzą sieci sklepów Piatioroczka, Pieriekriostok i Karusel (co w języku rosyjskim oznacza: piąteczka, skrzyżowanie i karuzela) - 1057 nowych punktów.

Dla porównania, w okresie styczeń-czerwiec 2017 roku X5 otworzył 1319 nowych sklepów, Magnit - 785, Red & White - 537 punktów.

Jak zaznacza dziennik „Kommersant”, agresywna ekspansja sieci alkomarketów Red & White (tak są określane sklepy monopolowe w Rosji) przy jednoczesnym niskim poziomie wymagań co do stanu i lokalizacji wynajmowanych powierzchni handlowych może skutkować jeszcze większym wzrostem liczby sklepów tej sieci. Eksperci branżowi szacują, że do 2022 roku może ona sięgnąć nawet 13 tys. Już teraz w sieci pojawia się około 150 nowych sklepów miesięcznie.

Irina Bołotowa, konsultant w firmie Jos De Vries The Retail Company tak szybkie tempo rozwoju tłumaczy tym, że są otwierane sklepy małoformatowe. Pozwala to zająć te lokalizacje, które nie pasowały innym detalistom. Minimalna powierzchnia sklepu Red & White wynosi 100 mkw. Do otwarcia punktu handlowego pod tym szyldem nadają się również lokale bez witryny sklepowej.

Obecnie sklepy tej sieci działają w ponad 50 regionach tego kraju. Według stanu na lipiec 2018 roku (dane agencji Infoline) pod szyldem Red & White działało 6150 sklepów. Ich łączna powierzchnia handlowa wyniosła 492 tys. mkw.

Sieć alkomarketów Red & White została założona w 2006 roku przez biznesmena z Czelabińska, miasta położonego w azjatyckiej części Rosji, na Uralu – Sergieja Studiennikowa. Według tygodnika Forbes wartość jego majątku wynosi 950 mln dolarów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.