18.11.2019 / 11:12
StoryEditor

W tegoroczny Czarny Piątek polscy konsumenci wydadzą nawet 2,3 mld zł

wyprzedaż (fot. Konrad Kaszuba)
W handlowy dzień promocji Black Friday – w tym roku przypada on 29 listopada – Polscy mogą wydać nawet ponad 2,3 mld zł. Statystycznie jeden klient wyda średnio 382 zł. Dane serwisu Picodi przytacza „Rzeczpospolita”.

Popularność tego handlowego święta systematycznie rośnie. W ubiegłym roku z oferty promocyjnej skorzystało 59 proc. konsumentów, w tym roku planuje to zrobić 68 proc. badanych. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.09.2025 / 16:08
StoryEditor
„System kaucyjny uderzy w konsumentów, firmy i budżet”. Branża alarmuje premiera
Branża ostrzega premiera. ”System kaucyjny uderzy w nas i w budżet państwa” (fot. Canva)

Producenci napojów apelują do premiera Donalda Tuska, aby wyłączył szklane butelki wielokrotnego użytku z systemu kaucyjnego, który ma wejść w życie 1 października. – Będą to ogromne straty dla branży, ale także dla budżetu państwa – uważają przedstawiciele sektora. Twierdzą także, że na zmiany nie jest za późno.

W artykule przeczytasz:

  • Nowy system kaucyjny uderzy w producentów napojów?
  • Branża: obecny system kaucyjny dobrze działa od 30 lat. Teraz zostanie zburzony
  • Koszty logistyki znacznie wzrosną
  • Klient poczuje się oszukany
  • Co według branży trzeba zmienić i czy na zmiany nie jest za późno?

Nowy system kaucyjny uderzy w producentów napojów?

Przedstawiciele producentów napojów wystosowali wspólny apel do premiera w sprawie systemu kaucyjnego. Swoje argumenty przedstawili podczas konferencji o znamiennym tytule: „Jak nowy system kaucyjny zniszczy systemy butelek szklanych wielokrotnego użytku”.

W konferencji uczestniczyli:

  • Dariusz Lizak, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”.
  • Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysły Piwowarskiego – Browary Polskie;
  • Marek Gancarczyk, wiceprezes spółki Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka;
  • Hubert Buksowicz, właściciel Browaru Jabłonowo, członek zarządu Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

– Apelujemy do rządu, do premiera Donalda Tuska oraz minister Pauliny Hennig-Kloski, aby pozostawić obecny system zwrotu butelek wielokrotnego użytku. Żeby nie wtłaczać go w nowy system kaucyjny – mówił Dariusz Lizak, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 81% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.09.2025 / 09:45
StoryEditor
Zmiana na stanowisku dyrektora marketingu i komunikacji w Aldi Polska. Kto zastąpił Agnieszkę Barańską?
Łukasz Janota, dyrektor marketingu i komunikacji w Aldi Polska (fot. LI/Łukasz Janota)

Agnieszka Barańska pożegnała się z Aldi Polska, po niespełna dziewięciu latach pracy w firmie. Nowym dyrektorem marketingu i komunikacji został Łukasz Janota, związany z Aldi od ponad pięciu lat. Wcześniej przez ponad dziewięć lat był menedżerem w AmRest, pracującym na rzecz marki Starbucks.

Agnieszka Barańska odchodzi z Aldi Polska

Zmiana w managemencie Aldi Polska. 3 września Agnieszka Barańska po niespełna dziewięciu latach praca oficjalnie ogłosiła, że odchodz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. wrzesień 2025 20:15