26.11.2020/20:37

W tym roku sprzedaż w internecie poszybowała w listopadzie. Znakomite wyniki Allegro [KOMENTARZ]

- Znakomite wyniki Allegro to ewidentny rezultat wzrostu popularności e-zakupów. Przewidywaliśmy, podobnie jak Allegro, że pikiem sprzedaży w internecie w tym roku będzie nie grudzień, a listopad – zamknięte galerie i zaplanowane promocje przyczyniły się do tego wzrostu – komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner w Unity Group.

Choć Rudno-Rudziński podkreśla, że na liczby obrazujące ostatni kwartał trzeba jeszcze poczekać, to odwołując się do zeszłorocznych danych komentuje, że dla wielu klientów był to czas, w którym zrealizowali ok. 25 proc. obrotów rocznych w online. Według eksperta w tym roku sytuacja będzie wyglądać podobnie lub lepiej. 

- Największa polska platforma sprzedażowa jest skupiona na B2C, ale wciąż integruje powiązane kanały i usługi. Nie dziwi zatem, że Allegro stanęło do walki o ostatnią milę kontaktu z klientem, co dziś oznacza paczkomaty. W tej bitwie zmierzy się z gigantami: chińskim AliExpressem, amerykańskim Amazonem oraz dzisiejszym liderem InPostem, który sam wchodząc na giełdę może stać się przedmiotem przejęcia – przewiduje Grzegorz Rudno-Rudziński.

- Własna logistyka pozwala na niezależność, pełniejsze poznania własnego klienta i w przyszłości daje możliwości lepszego użycia sztucznej inteligencji do zrozumienia całości zachowań klienta i optymalizacji marży. Równolegle jednak obserwujemy coraz silniejsze firmy w segmencie B2B. Dla przykładu próba powtórzenia modelu biznesowego B2B przez MerXu pokazuje, że rynek e-commerce B2B doszedł do skali obrotów, w którym jest interesujący. W Unity Group także obserwujemy coraz większe inwestycje naszych klientów w ten obszar - mówi Managing Partner, Unity Group.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także