05.02.2013/19:46

W zeszłym roku sieci wydały o 20 proc. więcej na reklamy

Cennikowe wydatki reklamowe czołowych sieci (bez Internetu) wyniosły w ub.r. 723,8 mln zł, czyli o 20,8 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu wirtualnemedia.pl. Tym samym wzrost budżetów nieco wyhamował w drugim półroczu, ponieważ w pierwszej połowie ub.r. wyniósł 30 proc. Największym reklamodawcą wśród marketów był w ciągu minionych 12 miesięcy, podobnie jak rok wcześniej, Lidl Polska, którego cennikowe wydatki wzrosły w skali roku o 23,3 proc., a budżet sieci w drugim półroczu był aż o 45 mln zł większy niż w pierwszym, gdy w lipcu rozpoczęto szeroko zakrojoną kampanię z udziałem Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego. Najmocniej wydatki na reklamę zwiększyły w 2012 roku Biedronka i Kaufland, a sporo spadły one za to w przypadku Żabki, Carrefoura, Realu, Auchan oraz Tesco.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.